Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej partitionera i snow leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en partition på ca 160 gb och har använt ungefär 125 gb av denna och försöker skapa en ny partition av det "lediga utrymmet".

Varje gång jag söker mig på att skapa en ny partition varje sig den tar upp resterande utrymme, några gb eller 15 gb så misslyckas det och det ända det står är att man kan testa att skapa en mindre partition men det går ju inte.

Jag tänkte skapa den nya partitionen för att installera Lion på och har kvar den gamla för att ha åtkomst till filerna som jag behöver. Är jag nöjd men Lion kommer jag att enbart köra det och föra över filerna och ta bort den andra partitionen. Det borde väl funka? Är ny inom Mac så jag har inte stenkoll direkt.

Förmodligen är nuvarande filer allt för fragmenterade och utspridda på disk.

Alternativen är installera om. Defragmentera med 3:parts program eller klona disk fram och tillbaka.

Ok, ska testa!

Tips:
Installera Lion på en extern disk i stället. Det känns lite trångt att skapa en ny partition om du bara har 35 GB kvar. Det kommer att bli ganska fullt på båda partitionerna.

Ursprungligen av peppe_kött:

...en partition på ca 160 gb och har använt ungefär 125 gb...

Tänk gärna på att stora och små bokstäver gör stor skillnad när man skriver enheter.

GB = gigabyte
gb = gram bit ???

1
Bevaka tråden