Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-maila aktuell post

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-06 18:13

Nu ger jag nästan upp.
Jag vill e-maila "aktuell post" genom att klicka på en knapp och därigenom få e-mail-clienten att öppna sig samt automatiskt då få inskrivet "e-mail-adressen samt ska den aktuella posten automatiskt laddas in som bilaga.

Detta har jag provat med såväl funktionen "skicka e-mail" som ett "hemmagjort manus. Detta fungerar till hälften men inte mer.

Antingen måste man själv skriva in e-mail adressen eller måste man manuellt lyfta in bilagan.

Detta verka inte svårt men överstiger dock mina kunskaper.

En bra förklaring eller ett färdigt manus hade inte varit helt fel att få av någon duktig utvecklare.

/Kenn

Det är som du säger - du kan inte göra båda två sakerna i samma manussteg. Därmed får du först spara bilagan fysiskt på hårddisken och sedan köra manus steget skicka e-post och där ange sökvägen till filen.
Ett bra förslag är att spara filen i mappen Get ( TemporärSökväg ) med ett unikt namn (ex. aktuell tidsstämpel).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-07 10:03

Tack för ditt svar.
Bra att få kvittens på problemet.
Vi borde kanske klaga hos FileMaker.
/Kenn

Du kan hitta beskrivningar om du t.ex. söker efter "filemaker skicka epost med bilaga" med Google.

1
Bevaka tråden