Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny hårddisk till iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 22:10

Kan man trycka i en "Fujitsu MHS2040AT 40GB/IDE100" i en iBook 700mhz combo?

Tänkte på IDE 100? Funkar det?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 22:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av badmojo
Kan man trycka i en "Fujitsu MHS2040AT 40GB/IDE100" i en iBook 700mhz combo?

Tänkte på IDE 100? Funkar det?

Funkar alldeles utmärkt. Den enda haken är att det tar c:a 1 timma för en rutinerad tekniker att göra jobbet. Dessutom krävs en del specialverktyg.

  • Medlem
  • 2003-09-15 08:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Funkar alldeles utmärkt. Den enda haken är att det tar c:a 1 timma för en rutinerad tekniker att göra jobbet. Dessutom krävs en del specialverktyg.

För två rutinerade humanister tog det drygt två timmar. De specialverktyg vi använde var Victorinox, Leatherman och en stekspade. Killen som ägde datorn såg ganska darrig ut då vi hämtade stekspaden från pentryt
Är man inte rädd för att skruva är det fullt möjligt att göra diskbytet själv, men jag måste erkänna att jag har gjort betydligt roligare mekningar.

Hur som helst är xlr8yourmac.com:s guide till överklockning av ibooken bra läsning när man ska plocka isär maskinen.

/s-o

Jag lät en servicefirma byta hårddisk i min förra iBook. Kostade 1125 kr plus moms.

Hej där alla!
Är väldigt ny på mac...köpte nyligen en ganska gammal PowerBook (190), utan modem. Vilket modem ska man ha till denna apparat?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 16:02

Sätta i en ny disk ska man väll klara som gammal mactekniker.

Ville bara kolla att det inte blir nått strul med IDE100.

Tack för svaren.

1
Bevaka tråden