PKInstallSandbox-tmp couldn’t be removed - Vad gör jag?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har ett problem som jag verkligen behöver hjälp med av någon mac-expert.
Jag kan verkligen inget alls om datorer, mer än det man ser på skärmen.

När jag tidigare idag skulle ladda ner en app från appstore kommer bara följande meddelande upp: "PKInstallSandbox-tmp couldn’t be removed because you don’t have permission to access it." Jag fattar ingenting av det här. Har försökt söka efter ett svar men inte hittat nått. (eller rättare sagt, inte hittat nått som jag förstår)

Jag har rensat datorn, så plats finns det gott om och alla skräpfiler är borta. Har installerat allt som har behövt uppdaterats och det gick fint, inga problem alls. Har även startat om datorn ett antal gånger under kvällen, men inget verkar hjälpa.

Datorn som jag använder är en MacBook Pro. (inhandlad januari 2011) Jag installerade Lion för ett halvår sedan och jag har märkt en del skillnader sen innan. Vet inte om det kan ha med problemet att göra...?!

Hittade en engelsk länk på ett forum där dem verkar beskriva problemet och eventuellt en lösning. Men med mina begränsade datorkunskaper förstår jag inte riktigt vad man ska göra. Här kommer länken: https://discussions.apple.com/thread/2553694?start=0&tstart=0

Otroligt tacksam för svar.
//emma

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-26 07:27

Bra länk. Du får kontakta utvecklaren genom Mac App Store och felrapportera. Det är en bugg i utvecklarens installerar-program.

Ok, då får det bli den vägen. Tack för svar.

1
Bevaka tråden