Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples aktie faller

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Negativitet? Ett rejält tapp för AAPL vore väl mest sunt, och därmed positivt i mitt tycke.
Problemet med din originalpost var ju att du var totalt osaklig, presenterade inga siffror, utan tvärtom kom med några direkta osanningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-17 18:28

Det roliga är ju att dessa säljsignaler kom efter din först post

Med teknisk analys kan man hitta negativt i det mesta. Dock finns det ju något som heter fundamental analys också...

Din egna länk säger väl det mesta, This is just part of the wild swings before the earnings call—fasten your seat belts.

För övrigt håller jag med om att ett rejält tapp vore sunt, AAPL är övervärderat.

Ursprungligen av zappee:

För övrigt håller jag med om att ett rejält tapp vore sunt, AAPL är övervärderat.

Jasså nu är det övervärderat? Nyss höjdes AAPL till skyarna i tråden medan det nu är övervärderat? På vilket sätt då? Det är många som påstår sig tycka att det är undervärderat... Utveckla gärna.

Ursprungligen av julian-c:

...Nyss höjdes AAPL till skyarna i tråden medan det nu är övervärderat?...

Du avslutar den meningen med ett frågetecken, som om det vore något konstigt med att båda åsikterna förekommer i diskussionen.

Båda sidorna förekommer alltid när aktiekurser diskuteras.

Om du tycker att det är något sensationellt, så förstår jag lite bättre tankarna bakom den här tråden.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-17 19:51
Ursprungligen av julian-c:

Jasså nu är det övervärderat? Nyss höjdes AAPL till skyarna i tråden medan det nu är övervärderat? På vilket sätt då? Det är många som påstår sig tycka att det är undervärderat... Utveckla gärna.

AAPL har ett P/E-tal på över 17, det är högt.
Jag har inte höjt det till skyarna....

Ursprungligen av zappee:

AAPL har ett P/E-tal på över 17, det är högt.
Jag har inte höjt det till skyarna....

En Jämförelse är att Google ligger kring 18.5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-17 22:47
Ursprungligen av zappee:

AAPL har ett P/E-tal på över 17, det är högt.

För att vara ett tillväxtföretag är det lågt.

Apples aktie kommer att fortsätta gå upp, tvärtemot det så kallade fallet den här tråden handlar om. Det har jag hört från initierade källor jag använder i mina djupgående analyser.

Mot bakgrund av inlägg #35 och #37 och att vi riskerar att på nytt få en diskussion där vi bara kastar skit på varandra så tycker jag att vi stänger ned den här tråden innan det går för långt.

Önskar samtliga en fortsatt trevlig kväll (eller dag om man läser det i morgon!).

Vänligen,
/ T

Bevaka tråden