Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart försvann mina 5gb?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag gjorde en bootcamp partition med Windows imorse så valde jag 70 GB. Sen så restorade jag från Winclone och allt gick fint. Sedan upptäckte jag att skivan endast hade 65 GB totalt utrymme. Vad hände med mina 5GB? Det är redan snålt med plats då jag endast har en 240 gb SSD. Tacksam för svar

Ursprungligen av Crash-Symphony:

När jag gjorde en bootcamp partition med Windows imorse så valde jag 70 GB. Sen så restorade jag från Winclone och allt gick fint. Sedan upptäckte jag att skivan endast hade 65 GB totalt utrymme. Vad hände med mina 5GB? Det är redan snålt med plats då jag endast har en 240 gb SSD. Tacksam för svar

Om du ställer in att partitionen ska vara 70 GB så försvinner automatiskt ett antal i så kallad partitionsinformation. Detta får man räkna med när man ska sitta och skapa flera olika partitioner på en hårddisk.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Om du ställer in att partitionen ska vara 70 GB så försvinner automatiskt ett antal i så kallad partitionsinformation. Detta får man räkna med när man ska sitta och skapa flera olika partitioner på en hårddisk.

Är det inte filsystemet som tar plats?
Det tar ju utrymme oavsett om man har en eller flera partitioner

Ursprungligen av ill_chrill:

Är det inte filsystemet som tar plats?
Det tar ju utrymme oavsett om man har en eller flera partitioner

Jag tycker mig ha sett att utrymme även försvinner för varje partition du skapar. Men jag kan ha fel. Det är ett bra tag sedan jag satt och delade upp en hårddisk för att få in fler operativsystem än ett.

Glöm inte att OSX visar GB medan Windows visar yta i GiB.

Ändrades med Snow Leopard!

1
Bevaka tråden