Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama musik till receiver från iPhone/iPad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj,

Päronen har skaffat ipad och vill streama musik från spotify till recivern. Jag har kommit fram till att airplay måste vara den smidigaste lösningen frågan är vilken airplay mottagaren som är bäst? Eftersom de enbart ska streama musik så känns en appletv lite kryddigt men kanske är det bästa och mest ekonomiska?? Har inte så bra kolla på vad det finns för andra produkter som stödjer airplay som är billigare och bättre? (om det nu finns)

// Gustav

Senast redigerat 2012-04-06 19:20

En AirPort Express är billigare, om man nu bara vill ha musik.

Håller med Capeman, Airport Express är utmärkt för ändamålet.
Vill man kunna skicka både ljud och bild kanske en ATV eller Boxee Box är bättre lämpad.

Billigare än Airport Express finns inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-06 17:43

Bluetooth är ett billigt alternativ och funkar bra..
Som t.ex denna Belkin Bluetooth Music Receiver Skicka musik trådlöst till din musikanläggning!

/Peter

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-04-06 18:22
Ursprungligen av peterol:

(null)

Jag avråder från bluetooth. Har bytt från det till airplay (Apple TV). Airplay har mycket bättre räckvidd och jag upplever ljudkvaliten som bättre.

Airport låter vettigt, den kan man väll förlänga nuvarade trådlösa nätverk också om jag inte minns fel?

Ursprungligen av Gustav.89:

Airport låter vettigt, den kan man väll förlänga nuvarade trådlösa nätverk också om jag inte minns fel?

Stämmer.

Men officiellt bara mellan Apples egna airport-produkter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-07 12:57

Jag skulle välja en atv för när de väl börjat använda paddan kommer de säkert vilja titta på svtplay eller liknande och då sitter man där med en express som bara klarar ljud, och priskillnaden är nån hundring bara...

1
Bevaka tråden