Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth fungerar inte i Windows

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2012-04-03 20:04

Jag har en MacBook Pro med Windows 7 installerat via Boot Camp och tidigare har jag kunnat använda min Magic Mouse där. Efter att jag inte använt datorn på ett tag och sedan loggat in i Windows igen så fungerade inte musen längre. Det är inget fel på min Magic Mouse eftersom den fungerar fint i OS X.

Jag misstänker att det är bluetooth som strular i Windows 7, jag får ingen bluetooth kontakt alls, oavsett produkt. Det kanske är en uppdatering för Windows 7 som strulat till det, jag vet ärligt talat inte. Har ni tips på hur jag får tillbaka min bluetooth i Windows 7?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-04-05 03:04

Klassiskt.
Jag hinner alltid glömma precis vad det är jag brukar behöva göra mellan varven, men jag tror att det är så att jag tar bort parkopplingen i OS X, stänger av musen och bootar in i Windows. Söker efter Bluetoothenheter och slår på musen. I bästa fall syns den där och det går att ansluta direkt - frid och fröjd.
Annars brukar det ta några försök som kan innebära att stänga av/slå på musen, göra nya sökningar efter BT-enheter och pröva parkopplingen flera gånger.

Parkopplingskoden, om den måste anges, vill jag minnas är 0000 eller möjligen 1111.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2012-04-05 13:01
Ursprungligen av JonesH:

Klassiskt.
Jag hinner alltid glömma precis vad det är jag brukar behöva göra mellan varven, men jag tror att det är så att jag tar bort parkopplingen i OS X, stänger av musen och bootar in i Windows. Söker efter Bluetoothenheter och slår på musen. I bästa fall syns den där och det går att ansluta direkt - frid och fröjd.
Annars brukar det ta några försök som kan innebära att stänga av/slå på musen, göra nya sökningar efter BT-enheter och pröva parkopplingen flera gånger.

Parkopplingskoden, om den måste anges, vill jag minnas är 0000 eller möjligen 1111.

Jo, det där problemet hade jag också förr, när musen fungerade. Du missförstår mig. Mitt nuvarande problem är att Windows troligtvis inte tror att datorn har bluetooth överhuvudtaget. Inte längre i alla fall. Det finns inget som tyder att bluetooth existerar på datorn. Det finns inte ens något under Enhetshanteraren. Det har funnits förr, men inte längre.

Jag misstänker att det saknas någon drivrutin, kanske från Boot Camp. Finns det specifika drivrutiner från Apple för bluetooth till Windows 7? Då skulle jag ju behöva ominstallera dem, om ni inte har bättre förslag.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2012-04-06 13:15

Har Apple någon kundtjänst jag kan maila till? Jag hittar det inte på deras hemsida...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-09 16:10
Ursprungligen av KonradA:

Det kanske är en uppdatering för Windows 7 som strulat till det, jag vet ärligt talat inte. Har ni tips på hur jag får tillbaka min bluetooth i Windows 7?

Låter inte alls omöjligt att det är nån Win-uppdatering som ställt till det. Prova att köra en systemåterställning till nåt tillfälle då musen funkade.

Tillägg: Apples kundtjänst i Sverige: Apple - Kontakta Apple

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2012-04-10 10:00

Jag har fått tips om systemåterställning förr men vet inte alls hur det fungerar. Återställer den hela datorn till det läget? Vad händer med program jag installerat efteråt?

Ursprungligen av KonradA:

Jag har fått tips om systemåterställning förr men vet inte alls hur det fungerar. Återställer den hela datorn till det läget? Vad händer med program jag installerat efteråt?

Systemåterställning i Windows hittar du under Alla program > Tillbehör > Systemverktyg. Det hänger på att du har en återställningspunkt (det ser du i programmet!). Vad det gör i praktiken är att dra tillbaka dina systemfiler till en tidigare tidpunkt. Rekommenderar att du i ditt fall gör det ända till början för att vara säker på att verkligen komma åt den förändring som eventuellt skapar ditt problem.

Om några program försvinner kan jag inte svara på.

1
Bevaka tråden