Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer om jag uppgraderar till Lion?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-04-03 10:26

Inbillar mig att det skulle vara bättre och uppgradera min MacBook till Lion från SnowLeopard för att lättare kunna kommunicera med min
iPhone4S.
Rätta eller fel?
Vad kommer att försvinna om jag växlar till Lion?
Kan väl antagligen inte köra MountainLion på MacBooken så det är väl ingen idé att vänta .... eller?

Nja, varför skulle det bli lättare att kommunicera med din telefon? Vad menar du med kommunicera? Vad är det som inte fungerar idag?

Försvinna? Inget speciellt. Möjligheten att köra PowerPC-program.

Angående Mountain Lion: Jag vet inte, du skriver ju inte vad du har för MacBook.

Ursprungligen av ricnil:

...det skulle vara bättre och uppgradera min MacBook till Lion från SnowLeopard för att lättare kunna kommunicera med min
iPhone4S. ...

Ja, du får ju tillgång till iCloud om du uppgraderar till Lion, och det är ju en klar fördel.

Ursprungligen av ricnil:

...Vad kommer att försvinna om jag växlar till Lion?...

Möjligheten att köra PowerPC-program kommer att försvinna, eftersom Rosetta är borttaget i Lion. Så om du har några gamla PowerPC-program, som t.ex Microsoft Office 2004, så blir det till att köpa uppgraderingar.

Men egentligen är frågan totalt omöjlig att svara på. Hur ska vi kunna veta vad som försvinner, när vi inte vet vad du har?

Ursprungligen av ricnil:

...Kan väl antagligen inte köra MountainLion på MacBooken så det är väl ingen idé att vänta...

Det kan vi inte heller svara på, eftersom vi inte vet vilken MacBook-modell du har?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-04-03 11:00

Jag har en vit A1342 med 4 GB ram. Standardprogrammen som följde med installationen av SL samt köpt till Office 2008 och PS CS5.

Det där med Icloud låter ju intressant.

Ursprungligen av ricnil:

Jag har en vit A1342...

Då kommer du att kunna köra Mountain Lion.

OS X 10.8 Mountain Lion System Requirements

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-04-03 14:10

Kanske ide att vänta. Vet man idag om man måste installera Lion för att sen installera ML eller kan man gå direkt på ML från SL???

Du kan gå från Snow Leopard till Mountain Lion utan Lion mellan.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-04-03 16:09

Bringing iCloud to Snow Leopard | Egg Freckles

Uppgraderar du till Lion så räkna med att få punga ut för ett nytt Office då 2008 innehåller PPC-kod.

Ursprungligen av mattem:

Uppgraderar du till Lion så räkna med att få punga ut för ett nytt Office då 2008 innehåller PPC-kod.

Det där är en onödig varning, tycker jag. Office 2008 funkar i Lion.

Där finns några små saker som inte funkar, t.ex MSQuery i Excel.

Known issues with Office for Mac on MacOS 10.7 (Lion)

Men jag rekommenderar ändå att uppgradera till Office 2011, för den är ju så mycket bättre än 2008. Men man måste inte.

1
Bevaka tråden