Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många TeraByte har du hemma?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har totalt 23TB, kan nyttja runt 20 av de 23.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-31 23:50

Den här tävlingen vinner jag inte...
Tillgänglig lagringsyta i TB: MBP 0,75+0,25, iMac 2,25, NAS 2,5 (X-RAID).

Men frågan som egentligen borde ställas är hur många ettor & nollor som passerar WAN porten per månad...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-01 00:00
Ursprungligen av reboot81:

Den här tävlingen vinner jag inte...
Tillgänglig lagringsyta i TB: MBP 0,75+0,25, iMac 2,25, NAS 2,5 (X-RAID).

Men frågan som egentligen borde ställas är hur många ettor & nollor som passerar WAN porten per månad...

Känns ändå som jag fortfarande ligger "sist"

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-06 07:52

Hamnar på ca 1.5TB. 500GB i iMacen, 640GB i backup och sen några gig här och där i olika stickor och gamla Windowsburkar.

Jag har bara 10TB av dessa sitter 3 TB i min iMac:)

9TB (4*3TB RAID5) + 6TB (4*2TB RAID5)
USB-pinnar / iPhones / iPads / reservdiskar till ovanstående NAS / systemdiskar (SSDs som operativsystem körs från) räknar jag inte in i lagring.

Så 15TB online i RAID5 får svaret bli (20TB disk).

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-04-06 15:08

Hur många TeraByte har du hemma?

Kör just nu 3st 2TB USB-diskar kopplade till min Mac mini som jag använder som server. Har dessutom en till disk på 1,5TB kopplad till min AirPort som jag kör backup till.
Funderar på att slänga ut dom diskarna och köpa en NAS istället...

Förutom detta så ingår ju alla diskar i en mängd datorer. Uppskattar detta till runt 4TB till.

Dessutom har man ju alla i-produkter och diskar man bytt ut mot större, SSD. Räknar dock inte med dessa då den datan jag har på i-produkterna är dubletter som i original ligger på nån annan disk och diskarna man bytt ut används ju inte.

Så.... Ca 11-12TB finns det här hemma, men det börjar sina och tankarna på NAS blir nog snart en verklighet.

Blev ett ganska långt svar på en enkelt ställd fråga Sorry

Bevaka tråden