Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBooks Author - förhandsvisning i iPad 3d gen hjälp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med iBooks Authors förhandsvisning till iPad. När jag har iPaden "stående" och förhandsvisar min bok så blir allt helt "fu*ked up"!
För att få boken att se ut som den ska måste jag ha iPaden på långsidan (liggandes).
Hur ändrar man det så man kan läsa den oavsett hur man vinklar plattan?

Jag skulle också vilja få boken så att den bläddrar bland sidorna utan att "skifta" som den gör i dagsläget, om det går?

Tack på förhand.

Man måste göra en layout för porträttläget också. Du kommer åt den genom att i programmet klicka på lägesväxlaren. Din andra fråga är jag osäker på. Tror inte det går om man inte gör en fuling och gör ett nytt kapitel för varje sida. Men då blir innehållsförteckningen inte så kul.

Edit: missuppfattade nog din andra fråga. Om det är effekten av att bläddra ett blad du är ute efter tror jag inte den möjligheten finns.

Ursprungligen av pressplayontape:

Man måste göra en layout för porträttläget också. Du kommer åt den genom att i programmet klicka på lägesväxlaren.

Skulle du kunna beskriva mer detaljerat vart just den funktionen finns? Hittar till någon layout, men just lägesväxlare hittar jag inget om.

Tack för svar.
Okej, tänkte bara eftersom man kan bläddra sidor på köpta böcker.
Inte så det ser ut som på min, att sidorna "skjuts" åt sidan. Vill ju ha "bläddringseffekt"

iBooks Author - förhandsvisning i iPad 3d gen hjälp

Du gör inte ibookstore böcker som är blädringsbara i iBook authur

iBook author lämpar sig för multitouch böcker

Det du önskar som du set är så kallade fixed layout ePub böcker. å de finns ett antal program där du kan göra sådana i Mac App Store

Jaha! Då vet jag
Är det samma möjlighet att lägga upp böckerna man gjort på iBooks via de andra programmen?

Ursprungligen av agronberg:

Jaha! Då vet jag
Är det samma möjlighet att lägga upp böckerna man gjort på iBooks via de andra programmen?

Ja, man laddar upp sina böcker på iTunes iBooks med iTunes Producer. ITunes Producer (iTP) kan ta emot dokument i iBooks och ePub-format. Så det är inte bara iBooks man kan använda för böcker på iTunes books.

Här hittar du den.

1
Bevaka tråden