Höga priser för byte av gummifötter, MBP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-26 09:02

Jag betalar gärna lite extra för vissa produkter men...

På min MBP har två av gummituttarna på undersidan av maskinen slitits ut och jag gick in till min macbutik för att se vad dom ville ha för att byta ut dom. 800 spänn blev svaret!!! Det motiverades med att dom var tvungna att byta hela 'locket' på undersidan. Suck!

Som jag började mitt gnäll-inlägg så betalar jag gärna lite extra för vissa saker men i det här fallet blir det nog ett par möbeltassar eller dylikt istället.

Ha en skön vecka allihopa!

Senast redigerat 2012-03-26 12:23

Det var ovanligt hutlöst...

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-26 09:53

Ja, möbeltassar FTW. På de tidigare modellerna innan unibody så satte de på andra sorters gummifötter efterhand som originalen trillade bort.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-26 11:41

Nu vet inte jag om följande artikel menar (och jag inser att det rör sig om en vanlig MB) det som du har som problem:
Apple - Support - MacBook Bottom Case Replacement Program

Om du söker nåt med större friktionskoefficient än möbeltassar kan jag rekommendera gummifötter från Clas Ohlson.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-26 12:01

Har dålig koll själv. Vet inte hur gummiplupparna på den vanliga MBn ser ut. Min gamla gamla MB satt plupparna limmade på undersidan men det verkar dom ju inte göra på den modellen utbytesprogrammet gäller. Kan ju kolla dock om det funnits motsvarande problem med MBP.

Tack för tipset!

Detta gällde egentligen vad peanjo skrev men jag tackar för reboots tips också.

1
Bevaka tråden