BARE 2 stk USB på G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-13 12:08

Jeg lurer på hvorfor apple har så få USB porter bak på sin powermac G5. 2 stk er langt ifra nok for meg. Jeg har printer, mousetablet, scanner tilkoblet... +tastatur (der musen går i tastaturet)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-13 12:16

Det finns också en på framsidan, samt två på tangentbordet..Alltså sammanlagt fyra lediga portar. Är det inte så att det finns usb-portar på apples skärmar också?

• Oregistrerad
  • 2003-09-13 12:20

Jo, det finns 2 på tangentbordet, 2 på baksidan av datorn, en på framsidan och 2 på baksidan av Apples skärmar. Sen undrar jag om du kollat hur många USB-portar en PC burkar har, jo 2 st. Apple är enligt mig absolut bäst på att förse sin a grejer med USB resp Firewire.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ktulu
Jo, det finns 2 på tangentbordet, 2 på baksidan av datorn, en på framsidan och 2 på baksidan av Apples skärmar. Sen undrar jag om du kollat hur många USB-portar en PC burkar har, jo 2 st. Apple är enligt mig absolut bäst på att förse sin a grejer med USB resp Firewire.

Vi har fyra stycken riktigt billiga Compaq-datorer på jobbet som vi köpte för typ 4000 styck ivåras.

De har 4 portar bak, och två fram.
Tangentbord och mus är dock PS/2.
Apple är inte bäst mao.

När kommer det Firewire-uttag på skärm/tangentbord?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
När kommer det Firewire-uttag på skärm/tangentbord?

Aldrig får vi hoppas.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Aldrig får vi hoppas.

???

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-13 19:15

usb porter fremme er for meg til USB pendrive, digital kamera og annet... Men printer, scanner og mousetablet har jeg tilkoblet konstant, og da vil jeg ha de skjult, bak. Da jeg ikke har apple studiodisplay men sony TFT, så finnes ingen usb hub der.
Da MÅ jeg alltså kjøpe USB HUB hvis jeg engang får G5.

1
Bevaka tråden