Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express lyser gult

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Airport Express som valt att börja strula för mig. Den har fungerat perfekt innan men nu har den bara lagt av.
Den är kopplad via kabel som går till en Airport Extreme.
Airport Expressen lyser bara gult. Håller jag inne resetknappen börjar lampan blinka gult. När jag släpper resetknappen slutar lampan blinka direkt.
Försöker få kontakt med APE via Airport-verktyg. Den hittar den inte. Innan den gav upp helt höll den på att tappa kontakten fram och tillbaka med nätverket.

Kan det vara så att den gett upp helt för mig?

Koppla bort den från ae, gör en reset och försök ansluta till den. Fungerar det?

Ursprungligen av akerstrom:

Koppla bort den från ae, gör en reset och försök ansluta till den. Fungerar det?

Kopplat bort kabeln från AE. Försöker göra en reset, fungerar inte. Efter fem sekunder övergår det fasta gula skenet till blinkande. När jag släpper reseten övergår den till ett fast sken igen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-24 11:52

För att göra en fabriksåterställning måste du dra ur nätkabeln sedan hålla inne resetknappen medan medan du kopplar i nätkabeln. Håll inne resetknappen i minst 6 sekunder. Nu är den fabriksåterställd.

Ursprungligen av onnyt:

För att göra en fabriksåterställning måste du dra ur nätkabeln sedan hålla inne resetknappen medan medan du kopplar i nätkabeln. Håll inne resetknappen i minst 6 sekunder. Nu är den fabriksåterställd.

Provade att göra så med min andra APE. Där fungerade det utmärkt att fabriksåterställa. Men med denna går det inte. Jag har gjort det 50 gånger och den startar inte upp. Får bli en ny helt enkelt. Denna verkar ha lagt av.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-25 05:56

Ok. Jo de tenderar att lägga av efter ett tag i alla fall de tidigare modellerna. De brukade dock dö helt. Köp nytt, som det är menat att man skall göra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-25 21:38

badcaps.net

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-26 17:45

Ehh… va…

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-27 00:18
Ursprungligen av onnyt:

Ehh… va…

Förväxlade lite länkar. Men det finns beskriver här på 99.se och söker man på nätet så hittar man sidor om fenomenet också. Men the bottom line är att det är en kondensator som har gått sönder.

Köpte en ny igår. Nu fungerar det perfekt! Det dumma är att ifall jag går från nedervåningen till övervåningen släpper den inte Airport Expressen i vardagsrummet. Så fast att jag har en ny APE uppe byter den inte över till den. Likadant om jag går från köket till sovrummet. Då behåller den Extremen nere i hallen och jag får dålig mottagning. Den switchar inte över. Är jag på övervåningen och sätter igång den, då får jag full mottagning, då tar den APE där uppe.
Någon som vet hur man kan fixa så den alltid tar den som har bäst mottagning? Kanske ställa in WDS för då är allt en och samma ip-adress så man tappar aldrig mottagning, eller? För om jag går från tex vardagsrum till kök slutar den spela musik när den går över till Extremen. WDS gör väl så att allt har samma ip-adress och man tappar aldrig täckning?

Ja, kör WDS så funkar det smidigt. Då du alltid är i samma trådlösa nät så ska inte ljudet tappas heller.

Någon vet möjligtvis inte hur man ställer in det? Så fort jag försöker mig på det slutar mitt Internet alltid att fungera.
Läst att WDS ska vara långsammare eftersom alla enheter kommunicerar på samma nät. Fast det gäller kanske bara i kontorsmiljöer där massvis grejer är anslutna?

1
Bevaka tråden