Tjutande orginaldisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-13 10:54

Den IBM 80gb jag fick med min MDD har börjat tjuta så jag blir galen.. den åker ändå snart ur datorn för att ge plats åt en till 120gb men vad jag undrar om man kan kräva en ny från apple/IBM och hur man i så fall gåt tillväga?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-13 11:14

1.) Är hårddisken köpt monterad i en annan "apparat" så går du till säljaren av "apparaten" och det är då garantin för den som gäller (om du är inom garantitiden), medtag kvitto. Säljaren skickar in apparaten för reparation, efter ett tag får du tillbaka din apparat med hårdisk.

2a.) Är hårddisken köpt löst så går du med den till säljaren och visar upp kvitto (om du är inom garantitiden). Säljaren skickar iväg den för utbyte och efter ett tag får du en annan tillbaka.

2b.) Är hårddisken köpt löst kan du skicka den direkt till Hitachi som har hand om garantierna numera. 3 år från tillverkningsdatum enligt etiketten på disken. Fyll i formulär på deras hemsida och få ett returnummer och adress. Frakten till Nederländerna kostar ca 200kr. Efter ett tag kommer det en annan tillbaka.

1
Bevaka tråden