Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort gigantiska radmellanrum i plain text!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som haft samma problem som jag, med att det blir GIGANTISKA radmellanrum i de fall där man använder plain text? Gäller i program som t ex Mail, Textredigerare och i samtliga webbläsare som jag har installerade (Firefox, Google Chrome, Safari och Opera). Se medskickade exempel!

Det omvända händer i t ex Spotify eller htmlfiler; då verkar det inte finnas några radmellanrum alls, raderna lägger sig ovanpå varandra. Då verkar det vara ett tabell-problem; om man drar ut tabellerna horisontellt så att all text ligger på en rad så går det att läsa!

Har haft det här problemet väldigt länge. Kommer inte ihåg vad det startade med, men märkte det först i Mail. Efter att jag gått över till Entourage är det mindre problem. Antar att det måste vara någon inställning i systemet, men var?

Jobbar i en MacPro 3.1, system 10.5.2, processor Quad-Core Intel Xeon.

Ursprungligen av permellberg:

Jobbar i en MacPro 3.1, system 10.5.2, processor Quad-Core Intel Xeon.

Känns väl kanske som något slags typsnittsproblem...

Men om du verkligen kör 10.5.2, så kan du ju börja med att uppdatera till 10.5.8

Mac OS X 10.5.8 Combo Update

Hmm jag kanske missförstår dig men testa att klicka Shift+Return vid radbyte i plain text och mail.

Samt Ctrl och +/- (eller Cmd minns ej) för att minimera/maximera fontstorlek i t.ex. webbrowsern.

Säg till om det var till någon hjälp

Med vänlig hälsning, Angelo

1
Bevaka tråden