Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extremt dålig upplösning på ikoner i OS X Lion 10.7.3?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har på sistonde upptäckt ett fel på min MBA 11" som kör 10.7.3. Vissa ikoner är extremt lågupplösta i såväl docken, som launchpaden som annanstans. Det är ikoner som jag vet har varit högupplösta och sett bra ut förr, t.ex. Google Chrome. Överlag verkar apples loggor vara mer högupplöst vilket man kan förstå, men konstigt nog gäller det inte alltid. Program jag har öppnat tenderar att ha låg upplösning, men även program som garanterat inte har körts av mig på lång tid uppvisar olika beteende. Någon idé eller förklaring på detta fenomen? Se bifogad bild för exempel.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-21 23:00

Jag provade att byta från högsta till näst-högsta på min MBA 13" och fick väl något som skulle kunna stämma överens med din felbeskrivning. Har du kollat Systeminställningarna?

Byta från högsta vad i systeminställningarna? Allmänt-dock-displays-desktop & screen saver?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-22 11:13

Oj... Det ska stå "högsta upplösningen" under Bildskärm.

Mjo, men det förklarar väl fortfarande inte varför vissa ikoner är lågupplösta medan andra är högupplösta samtidigt? Har inte ändrat upplösningen på skärmen eller kopplat in den i något externt för att därigenom fått lägre upplösning.

1
Bevaka tråden