MBP helt plötsligt väldigt varm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-03-21 20:28

först vill jag bara påpeka att jag startar en ny tråd om rejält varm macbook pro då de andra trådarna om detta jag hittat i forumet inte har fått något som helst svar.

och nu till frågeställningen..

har aldrig haft problem med att min MBP blivit mycket varm innan, men så idag så märkte jag att den var så varm så att man bokstavligen talat brände sig på den uppe i vänstra hörnet, ungefär där det svarta slutar och på undersidan vid ungefär samma område (vet inte vad som sitter där men misstänker att det är nätagget)

jag hade den inte på laddningen eller något. det enda som jag reflektar över var att duken på bordet låg emot där, men ser heller inte att det är några luftflödeshål där?

hur som helst.. tog bort duken och tänkte att nu var problemet löst, men icke.

så fort jag väcker den ur vila och börjar jobba med den så blir den väldigt varm på ungefär samma ställe (men även mera mot mitten på undersidan också)

så varför har min MBP helt plötsligt bestämt sig för att bli rejält överhettad?

fläkten drar ej heller igång då den blir varm som den gjort innan (låter dock som den är igång och snurrar, fast på låga varv)
innan när den blivit varm så har ju fläkten börjat snurra och låta ganska mycket..

kan det vara så att fläkten är knas? och isåfall hur kommer det sig att fläkten funkar men inte går upp i varv när den är varm?

var iofs inte så varm just när jag tog skärmdumpen och fläktarna verkar ju snurra, så konstigt att de inte går upp i varv när den blir varm.

Senast redigerat 2012-03-21 21:37
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 21:54

En skärmdump när den blir varm?
Startat om den, så ingen process har löpt amok?

• Medlem
  • 2012-03-21 22:00

ja, har startat om den.

1
Bevaka tråden