Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fr.640 -> 1024

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 23:58

Sitter med en pismo med 640 mb minne, undrar om det är värt att bygga ut till 1024mb... ngn som vet exakt vad och om det förbättras?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-13 00:33

Tror inte det gör så mycket från eller till tyvärr.

En dryg vecka senare då...

Du har väl egentligen redan fått svaret, men jag kan ju säga det såhär: Jag sitter med en Pismo 400 som jag nyligen byggde ut till just 640Mb från 192Mb. Det gav en hel del under OSX, speciellt om man kör lite minnesintensiva saker, men det beror ju bl.a. på att X gärna suger i sig ett par hundra meg på egen hand.

Är nog tveksamt om du får samma effekt upp till 1024Mb, men ska du ha mycket igång samtidigt så är det väl en sak mellen dig och plånboken.

Det går inte att svara exakt på din fråga, men generellt kan man säga att under X tar inte minnet slut, men mer och mer skyfflas till och från hårddisken (virtuellt minne) ju mer minne du använder, och det blir alltså väldigt segt och en massa rassel på hårddisken med lite minne.

Under 9.2.2 (och äldre) kan du ju styra detta med virtuellt minne själv och om du har det avstängt går allt ganska fort tills minnet abrupt tar slut. Å andra sidan är 640Mb otroligt mycket upp till 9.2.2.

Hoppas du blev klokare av mitt svammel.

Jag kan tillägga att jag inte kommer att sätta i mer i den här såvida det inte blir gratis.

mvh Henrik

edit: en del detaljer...

1
Bevaka tråden