Jag införskaffade mig nyligen en begagnad Mac Mini Server (mid 2010). I den sitter det en 40 GB SSD samt en 320 GB klassisk snurra. OS X Server har jag placerat på SSD-disken och i Server.app har jag ställt in att "Service data" ska placeras på den större disken (Torgny heter den).
Jag aktiverade webbservern och pillade runt lite i wikidelen, webmail osv. som jag nådde genom serverns IP i webbläsaren från min MBP (befinner sig i samma nätverk).
Problem uppstår när jag placerar de hemsidor jag vill ha på servern i en mapp på den större disken (/Volumes/Torgny/htdocs/mapp_för_respektive_domän/) och skapar vhosts i Server.app. Genom att ansluta till IPt kommer jag till en sida som det står "Index of /" på. Detta gäller både externt domän/IP samt lokalt IP. Ansluter jag däremot till localhost/127.0.0.1 från servern så fungerar det att nå wiki, webmail osv. Dock fungerar det inte att ansluta till det lokala IPt från servern. Då når jag samma "Index of /"-sida.

Hur löser jag detta? Jag kanske har ställt in något på ett dumt sätt som OS X Server inte gillar?