Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna går igång trots viloläge?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 11:18

Min iMac 24 har börjat bete sig lite underligt. När den är i viloläge får den då och då ett ryck och låter som om den vaknar till liv, fläktarna går igång och man kan hör hårddisken jobba, skärmen tänds dock inte. Efter cirka 15 sekunder brukar den återvända till viloläge... extremt störande eftersom den står bredvid min säng och ofta väcker mig. Har ni några tips på vad detta kan vara och hur jag blir av med det?

Tack på förhand!

Något anslutet via USB? Bluetooth? Prova i så fall att plocka bort allt sådant och se om problemet kvarstår.

Sedan är det för eventuell vidare felsökning bra om du berättar vilken modell av iMac det är och vilken version av OS X du har.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 12:33

Mus, extern brännare och extern hårddisk är kopplat till den, har aldrig varit några problem tidigare dock, skall testa att koppla ur dom.
Är på jobbet nu så jag kan inte säga exakt vilken modell jag har men den är cirka 3 år gammal och jag kör senaste versionen av Lion.

Scarecrow: Skall absolut testa Terminal kommandot du länkade till, återkommer med resultat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 14:31

Flytta ut den från sovrummet....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 15:38
Ursprungligen av kenjon:

Flytta ut den från sovrummet....

Hade jag haft plats hade jag gärna gjort det men det har jag tyvärr inte.. Och det skall ju inte heller behövas, är den i viloläge skall fanskapet vara tyst!:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 20:02

Testade just Scarecrows tips men det kommer ingenting alls när jag kör det kommandot i terminalen, kan det bero på att jag startade om den precis innan och då "nollades" statistiken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-07 19:37

Tror mig har hittat roten till mitt problem, beskrivs här
MacOS 10.7: Wake reason RTC (Alarm) | nxhelp.com
Lätt åtgärdat:)

1
Bevaka tråden