Hej!
Jag har ett problem med iPhoto som jag hoppas jag kan få hjälp med. Bakgrunden till problemet är att min fru har skaffat en iPhone, och jag har en sedan förut. Jag har nu skapat två användarkonton på datorn. Det gamla iPhoto-biblioteket har jag lagt över på en skivavbild som ligger i en delad mapp, och jag har kryssat i "bortse från ägarskap" på skivavbilden. Sedan har jag startat iPhoto på båda användarna med alt nedtryckt, och valt det nya biblioteket. Jag har även givit min frus användare läs- och skrivrättigheter på skivavbilden, med alla underliggande mappar.

Problemet är då följande: På min användare funkar allt som det ska, men inte på min frus. Hon kan inte lägga in bilder i iPhoto, eftersom iPhoto säger att det inte går att skriva till volymen. Det går inte heller att synka bilder till telefonen i iTunes, eftersom iTunes säger att det saknas vissa rättigheter. I finder funkar det dock att kopiera filer till volymen, och även att ta bort filer.

Är det någonting jag har missat? Jag läste en support-artikel på apples supportsidor, och vad jag fattade av den borde det funka så här. Om det inte gör det, kan jag lösa det på något annat sätt? Jag vill inte ha två bibliotek som måste uppdateras, utan båda användarna ska kunna spara till samma.

Datorn är en Macbook Pro med Lion, och vi kör iPhoto '11.