Köpa iPhone 4s från Chile, har några frågor.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt att köpa en Iphone 4s från Chile och sedan ta med den till Sverige, men har några frågor först.

För det första hur blir det med svenska sim-kort och opperatöer? Är det bara att stoppa in och köra eller måste man göra någonting innan?

Och hur är det med språket på mobilen, jag har ingen aning om det går att få den på svenska eller ej eller finns det kanske redan så man kan välja? och isåfall hur går man tillväga om man vill ha luren på svenska om det inte skulle finnas?

Tacksam för svar Med vänlig hälsning,

1. Så vitt jag kan se av mina sökningar, så säljs iPhone enbart genom operatörerna i Chile.

Apple - iPhone - Dónde Comprar

Och i så fall måste du låsa upp den för att kunna använda med svenska operatörer.

2. Språket är inget problem. Alla språk är inbyggda i iOS (precis som det är i OSX).

Okej, men hur är det med upplåsningen av den, måste jag låsa upp den i Chile eller går de lika bra här i Sverige?

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 16:53

Vad jag kan se erbjuder samtliga tre operatörer upplåsning, dock vet jag inte vad de har för villkor.

Annars får du hoppas du får en pre 5.1 så du kan köra Gevey.

Men fungerar det att låsa upp dom här i Sverige? Eller måste det göras i Chile, jag har ingen aning om hur sådant fungerar.

Ursprungligen av Jino2857:

Men fungerar det att låsa upp dom här i Sverige? Eller måste det göras i Chile, jag har ingen aning om hur sådant fungerar.

Det beror på vilken typ av upplåsning vi pratar om.

Det finns ju "officiell upplåsning", dvs att du gör det via operatören. Det måste nog göras på plats i Chile. Men tänk på att olika operatörer har olika villkor, t.ex att de inte låser upp förrän efter tidigast 12 månader. Så det är nog bäst att du kollar det med respektive operatör.

Sedan finns det ju flera olika sorters "inofficiell upplåsning", t.ex via Gevey som nämns tidigare i tråden. Och det kan du göra i Sverige. Du kan nog hitta en hel del information om detta i forumets "Upplåsning & jailbreak"-sektion. Det är inte riktigt en fråga för den här tråden.

1
Bevaka tråden