Köa/köpa nya iPad i Malmö

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med tanke på tråden som finns om Göteborg och en liknande för Stockholm så kan vi väl ha en för Malmö också?

Malmöiter! Var, hur och när ska NI köpa era iPads?

Jag kanske inte får lov att posta här med tanke att jag bor i Eslöv, men den 23:e befinner jag mig i Oslo, och kommer att åka hemåt frampå eftermiddagen. Jag tänker sitta i passagerarsätet på kollegans V70 med min iPad 2 i högsta hugg och beställa en från Apple store så kvickt det bara går.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag kanske inte får lov att posta här med tanke att jag bor i Eslöv, men den 23:e befinner jag mig i Oslo, och kommer att åka hemåt frampå eftermiddagen. Jag tänker sitta i passagerarsätet på kollegans V70 med min iPad 2 i högsta hugg och beställa en från Apple store så kvickt det bara går.

Jodå, du bor nära nog, bestämmer jag.

Ursprungligen av Björnström:

Hur många förväntas finnas för leverans i Malmö egentligen?

Ingen aning... Vem vet? Jag köpte min iPad 2 långt efter de var nya, så jag var aldrig med i racet här förra året.

Ursprungligen av Capeman:

Jodå, du bor nära nog, bestämmer jag.

Björnström, ingen aning... Vem vet? Jag köpte min iPad 2 långt efter de var nya, så jag var aldrig med i racet här förra året.

Förra året var min fru hemma med vår 6 månaders bebis och en mycket besvärlig och obstinat 3-åring. Jag var 3:e man i kö för att plocka upp min förbokade på MediaMarkt här i Lund när hon ringde och var i upplösningstillstånd därhemma. Jag hade vissa problem att rättfärdiga min frånvaro och sena ankomst hem, men drog till med att jag var för att hämta viktig datautrustning till jobbet.
Så även om jag inte varit tvungen att dra iväg till Oslo den 23:e skulle det inte vara aktuellt att stå och köa utan någon form av förbokning.

Ursprungligen av pmarriott:

Förra året var min fru hemma med vår 6 månaders bebis och en mycket besvärlig och obstinat 3-åring. Jag var 3:e man i kö för att plocka upp min förbokade på MediaMarkt här i Lund när hon ringde och var i upplösningstillstånd därhemma. Jag hade vissa problem att rättfärdiga min frånvaro och sena ankomst hem, men drog till med att jag var för att hämta viktig datautrustning till jobbet.
Så även om jag inte varit tvungen att dra iväg till Oslo den 23:e skulle det inte vara aktuellt att stå och köa utan någon form av förbokning.

Låter tufft. I hur god tid fick du vara där för plats 3?

Hur många förväntas finnas för leverans i Malmö egentligen?

Jag hade ju förbokat, så jag behövde inte stå i kö med den vanliga pöbeln. Vi som hade bokat innan hade en egen liten kö men det gick vansinnigt långsamt för tydligen skulle de först makulera den ursprungliga ordern, sedan återbetala handpenning, sedan skapa ny order och så vidare. När jag ställde mig i kön var det nog 10 före mig och det tog nog 45 minuter. Anledningen till att jag var så sent på plats i den kön var ju att jag prompt skulle ha ett Smart Cover och de plockades fram i andra änden av butiken på slaget 17.00.

Åkte runt till flera ställen när iPad 2 släpptes. Tittade till Kullander men gissade på att Mediamarkt skulle vara bättre, jag hade fel, kön där var galet lång. Åkte ut till OnOff ute på Svågertorp, var bara två personer i kö där, men när väl den släpptes så hade de bara fått in en 16GB Wifi, och den såldes till herren framför mig i kön.

Ett par timmar efter släpp så åkte jag förbi OnOff vid Mobilia. Tog en nummerlapp, och fem minuter senare hade jag en iPad 2, de hade fått in väldigt stora mängder. Kanske även i år?

Ursprungligen av radaradam:

Åkte runt till flera ställen när iPad 2 släpptes. Tittade till Kullander men gissade på att Mediamarkt skulle vara bättre, jag hade fel, kön där var galet lång. Åkte ut till OnOff ute på Svågertorp, var bara två personer i kö där, men när väl den släpptes så hade de bara fått in en 16GB Wifi, och den såldes till herren framför mig i kön.

Ett par timmar efter släpp så åkte jag förbi OnOff vid Mobilia. Tog en nummerlapp, och fem minuter senare hade jag en iPad 2, de hade fått in väldigt stora mängder. Kanske även i år?

Är det en Expertbutik numera? Eftersom OnOff gått i graven... Är så sällan vid Mobilia nuförtiden.

Ursprungligen av radaradam:

OnOff har nog inte tagit in så många, men kanske Expert?

Jag ska försöka satsa på Kullander. Förra året hade de ett kösystem som gick ut på att man kunde hämta nummerlappar under hela dagen, de släpptes klockan 17 har jag för mig.

Har inte varit där sen dess, så vet faktiskt inte vad som ersatt OnOff.

Det ligger en Expert Radio & TV där, såg jag på Mobilias hemsida. Det är säkert gamla OnOff.

Skickade ett e-post till Mediamarkt på Svågertorp och det går bra att förboka där. De kunde dock inte säga något om den 23:e.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 15:26

Jag tror bara det är premium rebellers som säljer den 23:e, övriga för vänta till den 26:e.

Hur som, är det NÅGON som tar förhandsbokningar alls i Malmö? Jag tror inte det.

Kullander hade förhandsbokningar av nya ATV, om det är något tecken. Men antar att du kollat med dem.

Jag har förbokat två stycken hos Kullander men har ännu inte fått någon bekräftelse om jag kan hämta dem den 23:e.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 22:43

Jag fick reda på av han jag pratade med på Kullander att det inte gick att förboka.

Ska kolla igen för jag har bara fått information om att de ska återkomma till mig om besked.

På Siba kan man iallafall köpa iPad fr.o.m den 23e - enligt deras hemsida. Så det är nog 23e för alla.

Nå - hur står det till med köp- och kölusten i Malmö så här ett par dagar innan release? Var kommer ni att häcka?

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-21 18:05

Inte för att jag ska handla iPad, men för er andra i Malmö

Kullander & Kullander på Fridhemstorg

Citat:

Nattöppet!2012-03-21
För alla morgon/kvällspigga kunder har vi öppet mellan 00.01 och 01.30 på fredag! Vi öppnar sedan igen som vanligt 10.00.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-21 18:25

Blir kanske till att köa på fredag, om tjejen orkar. Hon som har ekonomin för en

Har fått för mig att någon här jobbar på kullander, hade varit fint med lite "inside" information om hur stort antal dem har inne?

Har precis fått bekräftat av min vänlige iPad-handlare att jag kan hämta min på måndag, och det är ju strålande. Inte fullt så bra som lördag som jag hade hoppats men inte så illa heller.

Vilka köar och var köar ni?

Ursprungligen av korthoga:

Vilka köar och var köar ni?

Jag har tänkt att köa på Kullander men drar nog inte dit förrän strax innan 00 tror jag!

• Medlem
  • Vellinge
  • 2012-03-22 22:18

Jag är just nu i Tyskland och har tills vidare kollat på Saturn. De hade enbart 16 GB med 4G versionen kvar. Ska kolla Mediamarkt i morgon.

Är först hemma lördag kväll, så jag mistänker att alla Ipad 3 64 GB är slutsålde i Malmö.

Kom till Kullander vid 23:20 och fick nummer 58. De bjuder på Gulasch, trevligt!

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-22 23:52

Expert kommer sälja nya iPad i morgon i sina butiker..

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 01:17

Sådär, då har man handlat färdigt för kvällen

Ett trevligt besök på Kullander tillsammans med Capeman och sedan hade vi köpt var sin

Mycket trevligt att köa ihop med zinned! Fick de modeller vi skulle ha trots rejält med folk. Kom dit 50 minuter innan de öppnade, hade köplats 54.

Bevaka tråden