Köpa/köa till iPad 3 i Göteborg

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet att det var en kö utanför MacForum förra året, samt att vissa bokade upp sig på Mediamarkt.

Men är det någon som vet hur det ser ut i år?

Är själv intresserad av en svart 32GB med 3G, och funderar på hur man skall gå tillväga för att ha bäst chans till en på releasedagen

• Medlem
  • 2012-03-13 23:32

Jag talade med ElGiganten.

De sa att alla butiker som inte är "Apple butiker" får sina iPads 25 mars. Det borde innebära att även MediaMarkt inte får sina förrän den 25:te.

Ursprungligen av MP:

...De sa att alla butiker som inte är "Apple butiker" får sina iPads 25 mars...

Är du säker på att han sa den 25:e? För det är ju en söndag.

Inte helt omöjligt, men osannolikt, skulle jag vilja påstå.

• Medlem
  • 2012-03-15 20:52
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du säker på att han sa den 25:e? För det är ju en söndag.

Inte helt omöjligt, men osannolikt, skulle jag vilja påstå.

Det var det säljaren sa. Men det kan vara så att hon inte hade någon koll/fått rätt uppgift.

Ursprungligen av MP:

Jag talade med ElGiganten.

De sa att alla butiker som inte är "Apple butiker" får sina iPads 25 mars. Det borde innebära att även MediaMarkt inte får sina förrän den 25:te.

MediaMarkt kör ju åtminstone delvis Store-in-store. I Lund har de ju personal anställd av Apple och om jag inte har fel för mig så har något MediaMarkt i Malmö en avdelning som är helt under Apples kontroll. Så kanske får de trots allt in sina den 23:e?

• Medlem
  • 2012-03-18 15:24
Ursprungligen av pmarriott:

MediaMarkt kör ju åtminstone delvis Store-in-store. I Lund har de ju personal anställd av Apple och om jag inte har fel för mig så har något MediaMarkt i Malmö en avdelning som är helt under Apples kontroll. Så kanske får de trots allt in sina den 23:e?

Jag talade med MediaMarkt i Högsbo idag. De hade ingen koll alls på om de skulle få in några, till vilket pris de kommer att sälja iPadarna och när de skulle börja sälja iPadarna.

Kanske vet de något senare i veckan.

Hmm, det skulle isåfall innebära att det är någon av de två Macforumbutikerna som gäller om man vill ha den 23:e?

Såg en kommentar på Allt om Mac där någon påstod sig ha förhandsbokat på MediaMarkt, men har inte haft möjlighet att kolla själv.

Verkar inte vara helt lätt detta. Något som fått bekräftat att det är kl 08:00 23/3 som gäller?

Jag har bestämt mig för att köpa iPad 3 i butik i Göteborg på fredag. Så nu är frågan vilken Apple store-in-store/premium-Gbg-butik som är säkrast att välja för bäst service och öka chanserna att få den modell man önskar på releasedagen.

Vilken Göteborgs-butik erbjuder bäst service och smidigast hantering vid eventuell reklamation? Jag köpte min iPhone 4 i Telia-butik (Gbg) och när jag tvingades lämna in den pga fel på hem-knappen så hanterades Telia-anlitade LAN-Master ärendet jäkligt smidigt och gav mig en ny (refurbished) iPhone samma dag. Till skillnad från en vän som köpte sin på nån stor elektronikkedja som skickade iväg enheten så att vederbörande var utan iPhone i flera veckor.

Vilken Gbg-butik brukar få in flest enheter och/eller vara säkrast att köa vid på releasedagen? Inte för att jag tror att anstormningen blir i iPhone4-klass, med flera hundra meter långa köer, men det är ändå surt att vänta/köa nån timme för att sedan konstatera att modellen jag tänkt mig är slutsåld eftersom butiken bara fått in några få exemplar.

Ursprungligen av Mattias_N:

Jag har bestämt mig för att köpa iPad 3 i butik i Göteborg på fredag. Så nu är frågan vilken Apple store-in-store/premium-Gbg-butik som är säkrast att välja för bäst service och öka chanserna att få den modell man önskar på releasedagen.

Vilken Göteborgs-butik erbjuder bäst service och smidigast hantering vid eventuell reklamation? Jag köpte min iPhone 4 i Telia-butik (Gbg) och när jag tvingades lämna in den pga fel på hem-knappen så hanterades Telia-anlitade LAN-Master ärendet jäkligt smidigt och gav mig en ny (refurbished) iPhone samma dag. Till skillnad från en vän som köpte sin på nån stor elektronikkedja som skickade iväg enheten så att vederbörande var utan iPhone i flera veckor.

Vilken Gbg-butik brukar få in flest enheter och/eller vara säkrast att köa vid på releasedagen? Inte för att jag tror att anstormningen blir i iPhone4-klass, med flera hundra meter långa köer, men det är ändå surt att vänta/köa nån timme för att sedan konstatera att modellen jag tänkt mig är slutsåld eftersom butiken bara fått in några få exemplar.

MacForum är "Apples kanal i väster". Köp där.

Ursprungligen av Goflorp:

MacForum är "Apples kanal i väster". Köp där.

Vet du möjligtvis om Macforum kommer ta samma pris som Applestore? Jag är ute efter Wifi 64gb modellen, men känner att jag inte vill spendera mer än 6000kr för just detta.

Någon som vet hur de hanterar garantin ärenden, vilket serviceverkstad använder de?

• Medlem
  • 2012-03-18 15:21
Ursprungligen av Dellblom:

Vet du möjligtvis om Macforum kommer ta samma pris som Applestore? Jag är ute efter Wifi 64gb modellen, men känner att jag inte vill spendera mer än 6000kr för just detta.

Någon som vet hur de hanterar garantin ärenden, vilket serviceverkstad använder de?

MacForum kommer att ha samma pris som Appstore.

Det är ingen skillnad i hantering av garanti och hantering av service på en iPad.

Ursprungligen av MP:

MacForum kommer att ha samma pris som Appstore.

Det är ingen skillnad i hantering av garanti och hantering av service på en iPad.

Var du med och köade förra året för iPad 2, eller ni som var det eller vet hur det ligger till, kommer man verkligen behöva köa ifall man är ute efter 64gb wifi, dvs kommer de flesta skippa jobbet/skolan bara för att bege sig till MF?

Var du med och köade förra året för iPad 2, eller ni som var det eller vet hur det ligger till, kommer man verkligen behöva köa ifall man är ute efter 64gb wifi, dvs kommer de flesta skippa jobbet/skolan bara för att bege sig till MF?

Jag har tagit ledigt från jobbet på fredag för att kirra ipad samt tvätta bilen

Ursprungligen av Richard.Lundqvist:

Jag har tagit ledigt från jobbet på fredag för att kirra ipad samt tvätta bilen

Med andra ord, kod ord för "frugan är sjuk, måste vara hemma för att ta hand om henne" =).

Någon som vet om Applestore och Macforum använder LAN-Master för garantin ärenden? Eftersom när LAN-Master ska ge ut en ny telefon/enhet, så får man inte en ny, utan man får en refurbished = delar som kan ha återanvänts från tidigare defekta enheter. Är det inte bättre då att köpa från Elgiganten/Mediamarkt?

Med andra ord, kod ord för "frugan är sjuk, måste vara hemma för att ta hand om henne" =).

Någon som vet om Applestore och Macforum använder LAN-Master för garantin ärenden? Eftersom när LAN-Master ska ge ut en ny telefon/enhet, så får man inte en ny, utan man får en refurbished = delar som kan ha återanvänts från tidigare defekta enheter. Är det inte bättre då att köpa från Elgiganten/Mediamarkt?

Inte bara LAN Master gör så, alla AASP gör så. Det är så Apple (och många andra företag) hanterar det. Har inget specifikt med LAN Master att göra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-18 17:02

Köade förra året för iPad2, kungsgatan GBG Macforum, när jag kom fram så fanns det EN iPad kvar, en 64 3G. Skriver detta på den. Och jag som hade tänkt mig en 16 wifi....

Ursprungligen av 33_cl:

Köade förra året för iPad2, kungsgatan GBG Macforum, när jag kom fram så fanns det EN iPad kvar, en 64 3G. Skriver detta på den. Och jag som hade tänkt mig en 16 wifi....

Så det gäller alltså att vara sjuk den dagen och bege sig till stan då, hoppas dock man inte blir sedd bland vänner, så mycket skit som jag snackat om Apple =), min första Apple produkt, men hade Asus TF700T släppts före så hade det blivit en sån istället,

Vid släppet av iPad 2 så erbjöd MediaMarkt (Bäckebol, Gbg) plattan på releasedagen. Jag åkte dit en dryg halvtimme innan de började sälja den och då var det typ 30 meters kö. När jag köpt den svarta iPad2/3G/16Gb som jag siktat in mig på så fanns det fortfarande en hel del enheter kvar till försäljning. Har för mig att bara nån vit 64Gb-modell var slutsåld.

Har nån av er erfarenhet av hur iPad2-släppet gick till på MacForum Nordstan? Fick alla som köade på releasedagen möjlighet att köpa en enhet?

Om det inte nämnts tidigare i den här tråden så öppar MacForum Nordstan kl 07:00 på fredag morgon enligt deras hemsida.

Jag hade tänkt mig att köa vid MacForum på Kungsgatan. Men frågan är om de får mycket färre än Nordstan, och det kanske är dumt?

Känns som det kommer bli väldigt tidigt uppstigning på fredag iaf..

Såhär såg det ut förra året utanför Macforum i Nordstan I kö för nya iPaden - Göteborg - www.gp.se

Ursprungligen av Marcus_R:

Såhär såg det ut förra året utanför Macforum i Nordstan I kö för nya iPaden - Göteborg - www.gp.se

Han kanske var först på plats, men jag är ganska säker på att alla gick dit när det var ca 1 timme kvar till öppning. Jag kommer köpa min på MF östrahamngatan, hoppas bara jag får köpa min modell. Men är det verkligen säkert att wifi 64gb kommer kosta strax under 6000kr, även hos MF?

Priset varier aldrig. Alla håller samma pris som AppleStore. Ve den som gör annat.

Så ett pris, och den kommer kosta samma "även hos MF".

Har ni inte lärt er NÅT på fem år av iPhones, iPads etc.

Priset varier aldrig. Alla håller samma pris som AppleStore. Ve den som gör annat.

Så ett pris, och den kommer kosta samma "även hos MF".

Har ni inte lärt er NÅT på fem år av iPhones, iPads etc.

Jämför du priserna på ex. Webhallen och Siba så är det olika priser
Webhallen: iPad "3" 16GB Wifi för 4890kr
Siba: iPad "3" 16 GB Wifi för 4390kr

Ursprungligen av agronberg:

Jämför du priserna på ex. Webhallen och Siba så är det olika priser
Webhallen: iPad "3" 16GB Wifi för 4890kr
Siba: iPad "3" 16 GB Wifi för 4390kr

Nåt helt nytt i så fall, förut har priset varierat med max en femma...

Siba tar 9990:- också för 4G Vit 16GB ... så du skall nog inte ta allt för hårt på vad du läser än.

Apple brukar komma med reprimander direkt till den som inte håller rätt pris.

Nåt helt nytt i så fall, förut har priset varierat med max en femma...

Siba tar 9990:- också för 4G Vit 16GB ... så du skall nog inte ta allt för hårt på vad du läser än.

Apple brukar komma med reprimander direkt till den som inte håller rätt pris.

Sibas priser på alla 3G varianter är samma pris. De stämmer ej på 3G varianten..
Wifi priserna ska stämma.

SIBA tar samma pris för 16, 32 och 64 GB Undrar vad folk kommer att välja.

7990 kr för värstingen på Webbhallen. 9990 hos SIBA. Vem ljuger?

Eftersom Webbhallen redan säljer värstingen för 7990 kr så är det nog priset som blir på andra ställen också. Eller? OM SIBA's nivå gäller - och Webbhallen höjer närsomhelst - så borde man kanske köpa en där nu bums och hämta den på fredag. Då gör man en bra affär.

Bevaka tråden