Köa till iPad 3 i Sthlm/Uppsala/Västerås

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som vet runt vilken tid nya iPaden släpps i Sthlm, Västerås eller Uppsala?
Hur har det sett ut tidigare år? Har det varit natten till releasedagen eller på morgonen?

Brukar det gå att boka och sedan hämta ut den på releasedagen i ex. Elgiganten osv?

Tack på förhand
-A

Förra året släpptes iPad 2 i Sverige på en Fredag kl 17 om jag inte kommer ihåg helt fel. Jag gick lite tidigare från jobbet och plockade upp en samma dag. Hoppas kunna göra en favorit i repris även i år.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Förra året släpptes iPad 2 i Sverige på en Fredag kl 17 om jag inte kommer ihåg helt fel. Jag gick lite tidigare från jobbet och plockade upp en samma dag. Hoppas kunna göra en favorit i repris även i år.

Okej, hade du förhandsbokat? Om inte, hur lång tid köade du?

Nej hade inte förbokat. Köade typ 1h men det gäller väl att gå till "rätt" butik

Jag köade utan Macoteket i Uppsala satt 1,5h i kö har jag för mig. Det fanns bara 32 och 64gb med 3G.

Ursprungligen av T.Larsson:

Jag köade utan Macoteket i Uppsala satt 1,5h i kö har jag för mig. Det fanns bara 32 och 64gb med 3G.

Okej, hur många var det före dig då ungefär?

Ursprungligen av agronberg:

Okej, hur många var det före dig då ungefär?

Tror det var 17 eller 18st före mig i kön.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-16 19:54

Jag var först i kön utanför Macoteket i Uppsala när iPad2 släpptes :). Köandet tog då fart först under eftermiddagen. Det som oroar är att Apple har ändrat tiden på dygnet som den nya iPaden släpptes i USA, vilket gör att den kanske inte kommer släppas kl 17.00 som förra gången.

Ursprungligen av swestam:

Jag var först i kön utanför Macoteket i Uppsala när iPad2 släpptes :). Köandet tog då fart först under eftermiddagen. Det som oroar är att Apple har ändrat tiden på dygnet som den nya iPaden släpptes i USA, vilket gör att den kanske inte kommer släppas kl 17.00 som förra gången.

Okej. Det är bara bra, jag är ledig nästa fredag

Macoteket verkar ha nattöppet mellan kl 00:00-01:30 den 23/3 i butiken på Kungsgatan 31.

Ja, jag såg det. Blir dock svårt för mig att ta mig ifrån Sthlm mitt i natten Sista tåget har gått för länge sedan då! Får bli att ta första tåget på morgonen istället, och gå till en annan butik

Någon som vet andra butiker som kommer sälja iPad på fredag? Oavsett om de har nattöppet eller öppet som vanligt...

Ursprungligen av stevenD:

Någon som vet andra butiker som kommer sälja iPad på fredag? Oavsett om de har nattöppet eller öppet som vanligt...

Både m Store och Digital Inn kommer att ha öppet som vanligt på fredag och sälja iPad 3 enligt deras hemsidor. Dock ej nattöppet.

Någon som vet hur tilldeldningen såg ut i fjol? Hur många iPad 2 fick macoteket/digital inn? Räckte det till alla som stod och köade då eller fick man ingen om man stod sist? Gick det att få tag på iPad dagen efter?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Någon som vet hur tilldeldningen såg ut i fjol? Hur många iPad 2 fick macoteket/digital inn? Räckte det till alla som stod och köade då eller fick man ingen om man stod sist? Gick det att få tag på iPad dagen efter?

Jag antar att Digatal inn, m store, och mackoteket kommer att få slut på releasedagen. Jag stod dock inte och köade förra året så jag vet inte. Dock brukar de större affärerna ha, typ el giganten, siba, mediamarkt o.s.v. så vill man ha en och kan köra runt lite så kommer det säkert finnas någonstans där man kan få tag på en den 23:e.

• Medlem
  • 2012-03-22 14:03

En hel pall med kartonger märkta "AIR" kom precis till Macoteket på Kungsgatan i Stockholm.
Om inte storleken på kartongerna har krympts radikalt så tror jag att jag vet vad det egentligen var...
Är väl inte så troligt att man får in en hel europapall med Air? Eller är jag bara konspiratorisk?

Air som i flygfrakt kanske?

• Medlem
  • 2012-03-22 14:32

Det är bekräftat.

Vad innebär en hel pall med kartonger i antal enheter? 100, 200, 500, 1000?

• Medlem
  • 2012-03-22 16:25

Ingen aning tyvärr. Men säg att det var minst 20 kollin med kanske 5 - 7 i varje kolli. Men jag är högst osäker då det var svårt att uppskatta.

• Medlem
  • 2012-03-22 21:34

Är det ingen mer 99are som köar i Stockholm?

Jag ska men har inte kommit iväg än och heller inte funderat närmare på vilken butik man ska satsa på. Input...?

• Medlem
  • 2012-03-22 22:21

Just nu är det 57 i kö på Kungsgatan.

Fick träff hos Digital Inn vid plattan. 64GB gick åt som smör i solsken, därefter försvann WiFi och när jag medelst en vit påse i handen vände hemåt fanns bara 16GB samt 32GB av WiFi+4G kvar och det i färgen svart. Allt som allt hade de fått in ungefär 120 exemplar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 02:07

Jag strosade in på plattan också och köpte en 16GB. Fick bli en med 4G, då alla WIFI var slut. Slapp köa iaf som något sorts boskap

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-23 07:14

Kommentaren om att köpa en iPad på plattan är lite roligt O:-)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 09:11

Jag ska försöka få tag på en 4G 64 GB idag på lunchen. Frågan är vilken av butikerna Macoteket Götgatan eller mstore i Sickla där det är störst chans att få tag i en...

It's done. Gick rakt in i MediaMarkt Gallerian kl. 10:05 - hängde någon minut och väntade på säljare - köpte värstingen - svart. Dom hade 400 nya iPads.
Öppnar den i kväll - har annat att göra nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 13:08

Gjorde en Zimmerman och handlade på MediaMarkt Gallerian nu på lunchen.

På söndag får dottern en iPad 4G 64 GB i ettårspresent (det har inget att göra med att hennes pappa går på föräldraledighet om en vecka).

Ni som har nya iPad, kollain den här artikeln och klicka på bilden (i landskapsläge) för att uppskatta skärmen fullt ut.

Bevaka tråden