Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Delete-tangenten i iTunes 10.6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering till iTunes 10.6 så fungerar inte Delete-tangenten i vissa lägen (i listorna)

- När man är i "det stora iTunes-fönstret", dvs i listan, och klickar på ett fält (t.ex låttiteln) direkt i listan för att redigera där, så funkar inte Delete-tangenten. Backspace funkar. Alla andra tangenter verkar funka. Men inte Delete.

- Men om man gör "Visa info" och ändrar i något fält där, så funkar Delete-tangenten alldeles utmärkt.

Har testat på två olika datorer. Mac Pro med 10.7.3, och MacBook Pro med 10.6.8. Buggen finns på båda.

Någon annan som har upptäckt samma sak?

Tyvärr hjälpte inte 10.6.1. Buggen som kom i 10.6 kvarstår.

För att förtydliga vad jag menar:

Här i visa-info-dialogrutan, så fungerar både Delete (=radera framför markören) och Backspace (=radera bakom markören).

Men här, i "list-läget", i det stora iTunes-fönstret, så fungerar Backspace men inte Delete.

Är det verkligen ingen annan som har upptäckt detta?
Hos oss har det som sagt upptäckts på två olika datorer, en med OSX 10.6.8 och en med 10.7.3.

Senast redigerat 2012-03-29 20:16
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-29 20:26

Provade med min Macbook Pro att använda fn + Backcpace, det gick inte att använda den kombinationen. Har inte märkt det tidigare eftersom jag aldrig använder "Delete-knappen".

Ursprungligen av joakimo:

...det gick inte att använda den kombinationen...

Tack, då är jag inte ensam.

Så då är det val bara till att vänta på nästa lilla iTunes-uppdatering, och hoppas att de fixar det där.

Nu har de fixat det! Nu kom 10.6.3, och nu är det lilla ilandsproblemet borta!

Senast redigerat 2012-06-14 13:57
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-14 13:53

Jag har uppdaterat iTunes och lyckas inte återskapa buggen längre.

1
Bevaka tråden