Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med WIFI efter vila (iMac 27 mid 2010 i5)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att få min iMac att fungera med WIFI efter väckning, när jag har haft den i vila.
Och detta problem är bara när jag har Lion installerat, i Snow Leopard så funkar det utan några som helst problem.

Detta har resulterat i att jag inte "kan" använda Lion på min iMac.
Så har nu fått gå tillbaka till att nedgradera från Lion till Snow Leopard igen.

Att ha en kabel som går från nedervåningen upp för trappen till datarummet, är inte ett alternativ.
Jag vill ha WIFI som fungerar. Och inte en massa kablar som man snubblar över.

Det funkar med WIFI till min iPhone 4 och iPad 2 samt i Snow Leopard, men alltså inte i Lion.

Någon som har en susning varför det är så?

Jag har internet via Com Hem och använder deras modem (eller vad det heter? inte så hemma på sånt tyvärr)

När jag hade Lion på min iMac, så uppdaterade jag alla uppdateringar som jag kunde se fanns i programuppdateringen.
Tänkte om det var någon bug eller vad som helst, så därför var jag noga med det. Men det hjälpte inte öht.

Lite trist att man köpt Lion, men inte kan använda det! Inte för det var en stor summa, men ändå.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-07 11:22

Kom det inte en update för några dagar sedan. En fix för Lion just angående problem med WiFi.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-07 11:23

Jodå. Här är den.

iMac Wi-Fi Update v1.0

  • Medlem
  • 2012-03-15 14:24

Tackar och bugar då den lilla uppdateringen löste mina problem

Tyvärr så hjälpte inte den mig. Jag gick tillbaka till Snow Leopard igår. Blev så less på det här med att WIFI inte funkade.
Men tack ändå för länken och försök till hjälp.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-07 12:09

Lite lotteri det där med WiFi och iMac. Själv har jag en i7 och har inte haft något problem med det. Nåja SL är i mina ögon bra mycket skarpare än vad Lion är i nuläget så kör på den så länge. Mountain Lion kommer ju snart så vi hoppas för alla med diverse problem att Apple får tummen ur och fixar det här en gång för alla. Det är ju inte precis så att Apple har en massa konfigurationer att ta hänsyn till a la Windows.

Nej, helt sant. Känns bara surt att betala för ngt man inte har använt. Men som sagt, SL är stabilt.
Undrar om Mountain Lion kommer att ligga på samma pris som Lion? Den som lever får se.

Finns redan flera trådar om det här. Den här sökningen ger några exempel:
wifi efter vila site:99.se

1
Bevaka tråden