Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Store nu på svenska

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte precis att iTunes Store (iTunes och på iOS) numera är på svenska, tidigare har det varit på engelska. Jag minns att det var på svenska för en massa år sedan, men sedan bytte dom över till engelska.

Eller har det kanske varit så ett tag?

Sedär. Då fattas bara iTunes Match...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-05 20:59

Det stämmer, den verkar vara på svenska nu. Har tidigare varit svenska/engelska.

Det är mer på svenska nu, men fortfarande en blandning. I sökrutan står det Search, i iTunes på iPhone står det Musik, Videor etc, och... More.

I iTunes på iPad står det längst ner Musik, Films, Audiobooks och så vidare. Rörigt. Jag kör dessutom iOS på engelska, vilket gör det ännu mer rörigt att de olika "Stores" är delvis på svenska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-06 09:05

Nu gäller bara alla kunde sluta skriva recessionerna/ kommentarer till apparna på engelska. Det stör mig så grovt mycket för det är ju bara vi svenskar som läser det ändå.

Recensionerna kan, såvitt jag förstått det, även läsas av apputvecklarna, så jag kan nog tycka det är relevant att skriva på engelska.

I och med iOS 5.1 har nästan alla språkproblem försvunnit. Jag kör iOS på engelska och för första gången sen 2008 är nu hela App Store helt på engelska! Vilken seger!

Itunes-appen är nästan där. Allt är på engelska utom "Musik" längst ner...

EDIT: Plötsligt fixade sig Music-knappen i iTunes! Nu ser allt äntligen ut som det ska. Tog bara tre och ett halvt år...

1
Bevaka tråden