Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drupal 7 och ladda upp bilder till artikel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orranäs
  • 2012-03-05 19:49

Sitter och försöker komma in ordentligt i Drupal 7, försöker då också att använda det som Drupalutvecklarna rekommenderar oss att använda och inte köra på i gamla invanda arbetsmetoder från 5:an och 6:an.

När man gör en ny artikel så finns det ett nytt sätt, som jag förstår det, att ladda upp bilder till artikeln/sidan. Under själva inmatningsfönstret för text så finns det en rad där man kan ladda upp bild till artikeln. Gör man det så kommer det mycket riktigt en bild med till artikeln när man sparar, men den lägger sig över texten och det vill man ju inte. Man vill ju lägga bilden bredvid texten och låta texten flyta runt.
Nåväl, hittade en video från ett Drupalkonvent i Austin, de körde på Drupal 7, men det var en tidigare version. Gjorde enligt instruktionerna och fick bilden fint in där jag ville ha den..... men när jag sparar så får jag en bild där den ska va och ytterligare samma bild ovanför texten precis som tidigare.

Så är det någon klok och erfaren 99:are (Adrian?) som vet hur det går till så får ni gärna svara här.
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2012-03-05 22:04

Löste det!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-06 10:24

Och hur då...?

1
Bevaka tråden