Windows XP går ej att väcka - Bootcamp

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en Macbook (en vit, den billiga) inköpt precis innan dom togs bort. Jag måste använda Windows XP till ett gammalt ekonomisystem så jag har fått XP installerat via Bootcamp. Allt funkar bra förutom att då datorn går ner i sömnläge när XP är igån så går den inte att gå igång igen. Så då måste jag hålla in strömknappen länge och starta om den vilket innebär att allt arbete går förlorat. Dom som hjälper mig sa att det skulle funka efter att Bluetooth är avstängt men det funkar ändå inte. När datorn har gått ner i sparläge så kan man inte få igång den. Ibland måste jag jobba i XP i flera veckor så det vore jättebra om nån här vet hur man gör för att förhindra detta!
Tilägg : Jag vill verkligen ha sömnläge eftersom jag vill att den inte är på när jag stänger locket. Jag har den mkt i väska. Och XP bara måste användas.

tacksam för svar
Jessica

• Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-03-03 19:14

Om du inte får något annat bra tips kan du som work-around testa att virtualisera windows. Dvs köra windows i OSX.

Fördelen är att man kan köra allt annat i osx som vanligt. Nackdelen är en viss prestandaförlust för windows.

Jag använder vmware fusion för just detta. Man kan antingen installera windows enbart i vmware eller välja att starta den bootcampinstallationen man redan har. Finns alternativ, parallells och virtualbox brukar vara de som nämns.

Finns 30-dagarstest, mycket enkelt att testa. Kostar sen ca 50 USD.

Se mer på denna länk:
http://www.vmware.com/products/fusion/overvie...

1
Bevaka tråden