Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule på annat nätverk, hur skickas datan?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt mig en Time Capsule av senaste snittet. Jag har sedan tidigare ett nätverk med en Netgear Wireless G-router, så jag lade helt enkelt till TCn i det nätverket. Nu när jag nu håller på att säkerhetskopiera datan så går det långsamt tycker jag. Jag har en Air så det hela sker trådlöst. I iStat ser upphastigheten ut att oftast ligga runt 300-400 KB/S.
Är min Air kopplad direkt mot TCn eller går datan en (långsammare?) omväg via den gamla Netgearen? Kan jag göra något år det isf?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 22:39

Varför skrotar du inte Netgearen och använder Time Capsule som router istället? Då får du ju ett mycket snabbare nätverk.

Anledningen till att det går så långsamt är att din dator kopplar trådlöst till Netgear som i sin tur kopplar trådlöst till Time Capsule.

Jag bor i andra hand och vill helst inte rota för mycket i originalinredningen, men så får det bli. Hoppades att jag kunde koppla direkt mot TCn även när den befann sig i ett annat nätverk.

1
Bevaka tråden