Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

komprimera zip-fil som windows?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det något sätt att komprimera filer till .zip som windows?

och då menar jag EXAKT som windows.

vet ju att man kan komprimera (högerklicka på markerade filer) i finder, men om man då t.ex packar upp den i windowsmiljö så följer det alltid med en os-x mapp med filer.

anledningen till att jag frågar är för att jag behöver få det nerpackat på precis samma sätt som i windows (dvs enbart filerna och inget annat skräp) för att jag skall ladda upp dessa på ett ställe där det görs en automatisk upp-packning och försöker jag skicka zip-filerna jag skapat i mac så fungerar det inte..

tack det fungerade! dock ganska omständigt att man måste öppna programmet och gå igenom en guide för att lägga till filer..

vore bra om man kunde markera i finder och högerklicka och ta typ "add to izip" eller något

eller någon som har annat tips på smidigare lösning?

njae, är inte riktigt nöjd med det heller. även det programmet måste man ju gå in i programmet för att skapa arkiv och lägga till filer.

finns det inget program som man kan använda direkt i finder likt winrar för windows?
dvs att man bara markerar alla filer man vill komprimera och högerklickar och tar "add to archive" typ?

med andra ord tar över den befintliga funktionen i finder som heter "komprimera objekt"

eller går det på något sätt att ändra "komprimera objekt" så att han inte tar med mac osx-filerna? (för det är väl egentligen bara det jag är ute efter (det går ju t.ex att stänga av i stuffit och izip)

Ursprungligen av tqila:

njae, är inte riktigt nöjd med det heller. även det programmet måste man ju gå in i programmet för att skapa arkiv och lägga till filer.

Då är programmet inte rätt inställt. Det ska gå att göra komprimering via högerklick.

Men det är möjligt att det krävs Deluxe-versionen av Stuffit för att få den funktionaliteten.

har deluxe-versionen och det finns ingen sådan inställning.

1
Bevaka tråden