Köp av Macbook pro (ljudtekniker)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bandhagen
  • 2012-02-23 22:14

Tjena 99mac!

Jag är en studerande ljudtekniker som har tänkt att köpa en macbook pro och tänkte bara höra med Apple profeterna ifall det är läge att köpa nu eller om jag ska vänta på någon framtida release. När tror ni nästa version kommer ut? Jag kikade in på macrumors där jag såg följade:
"Days Since Update 122 (Avg = 267)"

Jag har tyvärr inte tid att vänta 100+ dagar men om ny version är precis runt hörnet så är det ju dumt att inte vänta.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-23 23:46

Man väntar sej att det ska komma en ny MacBook Pro med ny design i Mars.

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-25 08:55

Nej, det är är ingen som förväntar sig att det ska komma en nydesignad MBP i mars förutom stjärntydare och andra riktiga drömmare.

Visst kan det ske, men jag skulle säga att de oddsen är ordentligt små. Sen, varför denna hysteri att Apple tvunget måste designa om sina datorer? De är ju om några kända för att ha långa produktionscykler på sin design. Och för den delen, när såg du en IBM/Lenevo som inte ser ut som en IBM/Lenevo alltid gjort i 15 år? Eller en Dell? Förutom då specialmodeller som Envy som enbart är framtagen för att möta konkurrensen/segmentet som Apple skapade när de lanserade MBA.

Sen är Apple inte kända för att uppdatera bara för att folk anser att de måste för att det finns en Sony/Dell/HP/Whatever som har 0.3 GHz snabbare processor eller mer minne eller vad det nu kan vara. Det skiter de i ett stort stycke.
Apple uppdaterar sina modeller när de anser att det finns bra nog skäl att göra det, inte för att "hänga" med i de senaste klockfrekvenserna eller senaste modellbeteckningen på ett grafikkort. Varför ska de göra det? Det är inte den sortens konsumeter som de vänder sig till, lika lite som att Skoda vänder sig till sportbilsentusiaster....

1
Bevaka tråden