Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan man se film på en liten iPhone skärm?

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-23 09:41

Jag ser på film streamat från min server till min iPad (airvideo) när jag åker tunnelbana!
Ska jag bindas fast och bli spottad på?
Låt folk göra som de vill och bli inte så uppjagad för vad andra folk gör, det gör en bara tokig och upprörd i onödan.
Livet är för kort för att vara grinig.

Kram

Robin

Stort "gilla" till martinators senaste inlägg!

Jag tycker hela tråden är fullständigt meningslös.
- Om vissa gillar att titta på film på liten skärm, låt dem göra det.
- Om vissa andra måste ha stor skärm för att få rätt filmupplevelse, låt dem göra så.

Sånt här går ju inte att debattera. Det är ju en "Ingen vinner, ingen kommer att ändra sig"-debatt. Man ser ner på någon som har andra preferenser än en själv. Och det brukar bara sluta med trams och smutskastande.

Tråden är ungefär lika meningslös som:
- "Hur kan någon äta maträtt X? Det är ju ingen som kan tycka om det."
- "Hur kan någon gilla tv-program X? Det förstör hela tv-tablån för mig."
- "Hur kan någon köpa bilmärke X? Om man ska ha bil, så måste det ju vara Y."

Och jag vill nu ännu en gång påpeka att detta inte är en iPhone-fråga. Debatten handlar ju egentligen om filmupplevelse, och vilka preferenser man har på den fronten. Jag tycker att tråden borde ha en rubrik typ "Kan man verkligen ha en bra filmupplevelse på en liten skärm?", och den borde ligga i Loungen.

Och hade den legat i Loungen så hade man ju lättare kunnat ignorera den (jag har ju t.ex en egen "Dagens inlägg"-länk som exkluderar bl.a. Loungen.)

Då får vi väl övergå till att genom personliga exempel belysa hur vi ser på film.

Jag ser på film på flera sätt.
På min42" plasma genom en AppleTV, genom DVD (inte vart påslagen det senaste året),
jag ser på film på min 27" iMac,
jag ser på film på säng-TV'n (ca 22-24"),
jag ser ser på film på iPaden (sängliggande, t ex sjuk),
iPhonen ibland - måhända på tåg (just för min del att alternativet är att stirra in i väggen och hon den snygga bruden man pratade med visade sig vara pompom i huvet)

iPaden är helt OK iom att man ofta har den nära. iPhonen är enbart ngt man "står ut med" - men det har ju mer med mina trötta glasögon att göra än att det är en telefon man blänger på.

de flesta tycker nog att det jag räknade upp ovan är helt ovidkommande och rena sömnpillret, och det stämmer nog.
Viktigare är VAD man ser.... och jag försöker undvika skräpet....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-02-23 22:01

Inte så att dina åsikter får större tyngd när du hånar,förlöjligar dom som kommer med motargument.

Senast redigerat 2012-02-23 22:21

Näe, jag tycker Mr Goflorp vinner här. 10 p. Peeman: inga poäng men stilpoäng för trulighet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-23 23:07

Hej nu tar vi det alla lite lugnt här, jag ställer mig på peemans sida ( alltid på dom svagast sida) , ni kan ju inte alla mobba ihop er mot honom. nån jämställdhet och kommunal rättvisa och broderlig solidarietet får det väl ändå råda här inne, eller

jag gillar inte att se på film på 3.5 tum när jag 55 tums möjlighet. men en serie eller så på MBA flyter väl okey .

Rena vilda västern, skäms på er.

Nu stänger jag ner tråden, fattar inte vad jesper gör nu för tiden ????

Ursprungligen av CUBEIS:

Hej nu tar vi det alla lite lugnt här, jag ställer mig på peemans sida ( alltid på dom svagast sida) , ni kan ju inte alla mobba ihop er mot honom. nån jämställdhet och kommunal rättvisa och broderlig solidarietet får det väl ändå råda här inne, eller

jag gillar inte att se på film på 3.5 tum när jag 55 tums möjlighet. men en serie eller så på MBA flyter väl okey .

Rena vilda västern, skäms på er.

Nu stänger jag ner tråden, fattar inte vad jesper gör nu för tiden ????

Jag håller med du, men det är så förbålt bökigt att sätta upp 42" plasman på flyget. De blir så gnälliga vid gaten när man kommer dragandes med den. Ibland får man ju inte ens plats att fälla upp locket på en MBA.

Ursprungligen av CUBEIS:

Nu stänger jag ner tråden, fattar inte vad jesper gör nu för tiden ????

Jesper är inte moderator längre nu när vi skall bli med gurus istället. Modererandet sköts av Björnström och Adrian numera (vad jag förstår), så det skall fortfarande gå att rapportera inlägg. Detta har Jesper gjort som synes i post#48. Men det har inte hänt något sen dess.

Jag hoppades att nivån inte skulle sjunka genom golvet men nu är inte så skoj att läsa längre så vi tar och rundar av tråden.

Bevaka tråden