Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min gamla Mac "stal" synken och blåste min iPad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill höja ett varningens finger för de som skaffar en ny Mac och kör Flyttassistenten för att föra över filer osv från den gamla till den nya. Har man synk till sin iOS-enhet via WiFi kan den nämligen få för sig att synka mot den gamla datorn. Idag var det paradoxalt nog så att jag kopplade min iPad till min nya dator för att ladda den. Då började den gamla datorn att synka min iPad. Och vad hände då? Jo, eftersom jag har raderat alla iOS-appar från den gamla datorn, de behövs ju inte där längre, så blåste synken bort alla apparna. Tog sin lilla stund att återställa och sen får man visst ladda ner alla kartorna på nytt till Navigon för de backupas ingenstans.
Jag trodde i min enfald att man inte kunde synka automatiskt till mer än en dator utan det kom upp någon form av varningsmeddelande.

Kan tillägga att jag innan detta hände synkat många gånger mot den nya datorn.

Senast redigerat 2012-02-18 07:58
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-02-18 13:40

Det är väl bara att ställa in till vilken dator man vill att den skal synca över WiFi. Om man inte har berättat det för iPaden, så vet ju inte den det av automatik, eller? Så det är vel en ganska logisk händelse av iPaden att den gör så.

Ursprungligen av smurf:

Det är väl bara att ställa in till vilken dator man vill att den skal synca över WiFi. Om man inte har berättat det för iPaden, så vet ju inte den det av automatik, eller? Så det är vel en ganska logisk händelse av iPaden att den gör så.

Du får gärna berätta exakt var man ställer in detta för det hittar inte jag.

1
Bevaka tråden