Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktuella rykten om Apples nya öppenhet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2012-02-17 10:58

Att Apple har beslutat sig att tillåta större insyn i tillverkningsprocessen av sina produkter i alla led är något jag personligen välkomnar. Arbetarna på t.ex. Foxxcon har det inte så lätt har man läst.

Om detta stämmer och om det mot all förmodan ger arbetarna bättre villkor och drägligare liv, så hoppas jag att hela den elektroniska sektorn i världen följer efter så att man kan köpa sina prylar utan att skämmas.

Vad säger ni?

Apple backar efter kritik

Många frågor kring Apples nya öppenhet

Jag började läsa en av dina länkar men slutade pga de uppenbara vinklingarna och felaktigheterna. Det råder, enligt min mening, inget tvivel om att arbetarna i nämnda fabriker lever ett hårt liv som behöver förbättras, liksom livet för många miljoner människor i andra regioner och situationer.
Att nå resultat genom att överdriva och förvanska anser jag vara fel väg. Det krävs öppenhet och ärlighet från alla inblandade. Det Apple gör nu är positivt, och jag hoppas verkligen att det ger en förbättring för dem som så väl behöver det.

Jag håller med akerstrom. Artikeln målar upp Apple som ett förtryckerföretag, men när man tittar kritiskt på statistiken ser man att de som arbetar på fabrikerna som tillverkar åt Apple så har arbetarna det mycket bättre på många sätt än vad som är brukligt i Kina.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-17 14:28

Kalla mig synisk, snart kommer det bli ett väldigt gnäll när priserna på elektronik ökar, för bättre löner och villkor (som de absolut bör ha) kommer också att betalas genom priset till slutkunderna ökar. Det finns inga gratis luncher...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-17 17:40

Detta är nog sant, men den otroliga vinst som Apple gör, innebär ju att de mer än många andra företag har en viss marginal att användas till förbättrade villkor utan att de för den skull behöver höja priserna på sina produkter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-17 18:30
1
Bevaka tråden