Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer detaljer kring Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Apples bild på en puma (dvs mountain lion) ser allvarlig och nästan lite ledsen ut. Men framförallt - visst ser den lite ut som Steve Jobs?"

Alltså allvarligtt talat, det är inte det minsta likt.

Kunde de inte valt en snyggare logga? Lejonet ser ju ledsen ut. Inte alls roligt!!

Ledsen? Det är en katt - ett djur. Ni har sett för mycket Disney, medborgare.

Ursprungligen av Zimmerman:

Ledsen? Det är en katt - ett djur. Ni har sett för mycket Disney, medborgare.

Men om man nu ska förmänskliga den så ser den snarare förbannat arg ut...;)

Jo han ser lite trulig ut. Sura minen.

Gillar inte att allt efter domänen gråas ut i Safari. Det verkar som om alla browsertillverkare lever i tron att vi bara surfar på framsidor av domäner.

Vad är grejen med det här bruna pappers/läder/annat -imitationerna de börjat med? Jag tänker främst på iCal, fruktansvärt fult. En dator är en dator och du kan ju göra supersleeka saker med en dator som inte finns i "verkliga livet", varför efterapa verkligheten?

Ursprungligen av klarabara:

Vad är grejen med det här bruna pappers/läder/annat -imitationerna de börjat med? Jag tänker främst på iCal, fruktansvärt fult. En dator är en dator och du kan ju göra supersleeka saker med en dator som inte finns i "verkliga livet", varför efterapa verkligheten?

My vote! Så fruktansvärt fult och tillsammans med en massa annat tjafs som kom i Lion, får det mig att avstå Lion just nu. Jag lever vidare i SL tills jag vet hur ML kommer att se ut och fungera.

Ursprungligen av leonardo:

My vote! Så fruktansvärt fult och tillsammans med en massa annat tjafs som kom i Lion, får det mig att avstå Lion just nu. Jag lever vidare i SL tills jag vet hur ML kommer att se ut och fungera.

Varför tar du inte bort det bara?

Lion Tweaks - Download

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2012-02-18 13:47

Inte särskilt likt Steve Jobs och jag tvivlar på att han hade släppt igenom detta kodnamnet. Även Mac OS 10.1 hette för övrigt Puma även om kodnamnet på den tiden inte användes i marknadsföringen.

Ursprungligen av T-1000:

Inte särskilt likt Steve Jobs och jag tvivlar på att han hade släppt igenom detta kodnamnet. Även Mac OS 10.1 hette för övrigt Puma även om kodnamnet på den tiden inte användes i marknadsföringen.

Annars så tycker Gruber att "varför tänkte jag inte på detta innan?" när han hörde namnet

Leopard, Snow Leopard
Lion, Mountain Lion

Ursprungligen av T-1000:

Inte särskilt likt Steve Jobs och jag tvivlar på att han hade släppt igenom detta kodnamnet. Även Mac OS 10.1 hette för övrigt Puma även om kodnamnet på den tiden inte användes i marknadsföringen.

Skönt att du har koll på Steve.... Puh!

Puma, Panther och Mountain Lion är i princip samma sak. Varför skulle inte Steve Jobs släppt igenom detta menar du?

Alla namn låter konstiga första gången man hör dem.

Artikel: Mer detaljer kring Mountain Lion

du tror inte Steve hade en väldigt bra översikt över iaf de närmsta tre åren på Apple?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-19 08:53

Mountain Lion, tar Lion till nya höjder.....

Ah - Du menar att jag ska köpa en sak för att sedan sätta igång och bygga om den bara för att den inte är vad jag vill ha från start?

Varför ska jag då skaffa den öht? Snow Leopard täcker mina behov för dagen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-19 11:57
Ursprungligen av leonardo:

Ah - Du menar att jag ska köpa en sak för att sedan sätta igång och bygga om den bara för att den inte är vad jag vill ha från start?

Varför ska jag då skaffa den öht? Snow Leopard täcker mina behov för dagen.

Programmet är gratis.

Ursprungligen av joakimo:

Programmet är gratis.

Han menade Lion

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-19 13:54
Ursprungligen av illerG:

Han menade Lion

Aah, miss av mig.

Man tweakar ju en hel del efter installation - mappinställningar, synliga filändelser, skrivbordsbild, viloinställningar, etc, etc - jag sitter en bra stund efter varje nyinstallation av OSX - det är ju inte ofta tack och lov. Att också snygga till det med t.ex. LionTweaks - som tar 15 sekunder - är ju inte direkt överjobb :-D. Och man gör det ju EN gång.
Jag har aldrig någonsin i mitt liv installerat ett OS som varit EXAKT som jag velat - factory preset. Det skulle vara skrämmande :-D. Med detta vill jag inte på något sätt försvara gräsliga iCal och Adressbok - men att en tweak skulle hindra en från att gå över till ett OS är ju absurt - absurdare än att tweaka i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 14:08

Ser absolut som Steve Jobs.

Ja, lite likt.

Inte ett jota. Däremot känns hans ögonbryn väldigt lodjursöron.

Men snälla någon.
Det kan jag göra också med mina egna katter.

Handlar bara om rätt vinkel för att ni skall säga "bilden liknar".

Gillar att man ser progressen när man flyttar filer Vore dock smutt med procent också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 14:33
Ursprungligen av barbapappa_86:

Gillar att man ser progressen när man flyttar filer Vore dock smutt med procent också.
[ATTACH="CONFIG"]32092[/ATTACH]

Flyttar? Menar du inte kopierar?

Ursprungligen av acke:

Flyttar? Menar du inte kopierar?

Givetvis menar jag kopiera (Även om funktionen Cut & Paste finns i tex Total Finder).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-19 17:26
Ursprungligen av barbapappa_86:

Givetvis menar jag kopiera (Även om funktionen Cut & Paste finns i tex Total Finder).

Den finns i vanliga Finder också.

Bevaka tråden