Erfarenhet av Apples kundtjänst

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker att vi kan dela med oss av våra erfarenheter från kontakter med Apples kundtjänst (0771 199 519).

Pratade nyss med Apples kundtjänst om ett reklamationsärende. Det gick oväntat bra. Trodde ärligt talat att de skulle neka det hela och inte ge mig ett ärendenummer för att göra en teknisk undersökning (min lokala Apple-butik begärde detta för att börja kolla på det).

Även ett tidigare ärende med Apple har gått bra där de bytte ut en bottenplatta som limmet lossnat på. Helt suveränt.

Nu talar vi om Apple va - inte AppleStore?

Konstigt nog har jag aldrig varit i kontakt med dom trots alla dessa år i Macbranschen

Ursprungligen av Björnström:

Nu talar vi om Apple va - inte AppleStore?

Konstigt nog har jag aldrig varit i kontakt med dom trots alla dessa år i Macbranschen

Huvudspåret är att prata om erfarenheter från Apples kundtjänst. Men det skulle väl kunna breddas till att omfatta både kundtjänst och Apple Store som sådan. Det blir inte för brett och/eller rörigt, enligt mig.

Ändra gärna trådens rubrik om du tycker det är en bra idé.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-16 14:35

Med tanke på att jag kört Mac sen 92 har jag knappt haft några problem, de få gånger jag behövt kontakta Apples kundtjänst har jag fått bra bemötande.

2006/2007 ville jag ha ett nytt batteri till en MBP eftersom det totaldog efter 45 min användning, jag hade haft MBPn ca 1 år då. Det var en ny kille på kundtjänsten så det tog nästan en timme för honom att hjälpa mig, men bortsett från det så var det inga problem.

Köpte den första MBAn som kom, efter en vecka började hårddisken krångla och jag fick formatera om disken 2 gånger och allt innehåll försvann (hade givetvis back-up). Lämnade in MBAn och efter en vecka hade jag fått en ny disk i den. Trevligt och professionellt bemötande från kundtjänsten som följde upp med samtal och kollade att allt funkade efter att jag fått disken utbytt.

Köpte iPad 2 i somras på AS och något blev fel så beloppet reserverades 2 gånger. Apple agerade direkt och släppte den ena reservationen, Swedbank däremot var inte lika snabba, de släppte inte tillbaka det reserverade beloppet trots att Apple gjort det, fick vänta till köpet var genomfört. Även den här gången hörde kundtjänst av sig, nu via mail och kollade att allt hade ordnat sig. Sånt känns schyst.

Jag har inte mycket erfarenhet, men jag hade råkar dubbelköpa Aperture för ett tag sedan. (En gång på Apple Store, sen en gång till på Mac App Store.) Skickade ett mail om detta, fick svar på en timme om att de skulle ge mig pengarna tillbaka för mitt senaste köp. Dagen efter fick jag ett uppföljande mail. Mycket bra kundservice tycker jag.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har inte mycket erfarenhet, men jag hade råkar dubbelköpa Aperture för ett tag sedan. (En gång på Apple Store, sen en gång till på Mac App Store.) Skickade ett mail om detta, fick svar på en timme om att de skulle ge mig pengarna tillbaka för mitt senaste köp. Dagen efter fick jag ett uppföljande mail. Mycket bra kundservice tycker jag.

Ja, där är Apple tillmötesgående har jag upptäckt. Gjorde ett dubbelt köp av Linkinus - först via ett vanligt köp och sedan via en kampanjkod (då blev det kostnadsfritt!). Apple ordnade med återbetalning av det belopp som jag köpte för.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-16 19:05

Jag har sedan min första Mac 1987 ringt Apples kundtjänst en gång.

Det var när hårddisken kraschade i min Powerbook 2005. Personen jag talade med sa att det fixar han och bad att få ringa tillbaka. En kvart senare ringer han och har bokat tid åt mig nästa dag hos en återförsäljare i Norrköping där jag bodde då.

Jag knallar dit och de byter hårddisken på några minuter medan jag väntar. Då Apple hade uppgraderat hårddisken i den datormodellen sedan jag köpte datorn så fick jag den nya, större hårddisken.

Otroligt smidigt. Kostnad noll och tidsåtgång kanske trekvart för att promenera fram och tillbaka till återförsäljaren samt vänta under bytet.

Utmärkt tack.

Ringt dem flera ggr, flyttat över Applecare, haft svällt batteri, trasig hårddisk.
Enda jobbiga för mig som KAN är att de måste köra sina "script" med frågor, har du gjort det och det osv...
Men när man kommit förbi där, inga problem.

Trevligt folk som svarar trevligt, gör det de skall och verkar vara kvicka i pärat.

1
Bevaka tråden