Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex - Game Launcher?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker på Game Laucher att fungera på min plexinstallation. Men lyckas inte så bra.
Har fått in applicationen i plex, den hittar Roms men vägrar att starta romsen.

Har ställt in programmet på att emulatorerna finns på /Emulators och roms finns på /Roms.

Jag har följt vad som står här men har troligen missat något:
Game Launcher revised - Plex Forums

Som sagt, den listar Roms men det går inte att starta igång dem. Händer ingenting när man klickar enter på spelet. Någon som har erfarenhet av vad felet kan vara? -

En svensguide på hur man får detta att fungera hade ju inte varit fel för oss som inte förstår allt fackspråk

Testa att använda samma folderstruktur som skaparen har länkat till. Jag hade samma problem som du innan jag bytte.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att använda samma folderstruktur som skaparen har länkat till. Jag hade samma problem som du innan jag bytte.

Är jag blind? - vart hittade du där han refererar till folderstrukturen?

Ursprungligen av JonasEk1:

Är jag blind? - vart hittade du där han refererar till folderstrukturen?

I hans förstapost så nämner han emulatorbundlingen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

I hans förstapost så nämner han emulatorbundlingen.

Tack för tipset. Men det är den jag användt mig av men emulatorn vill ändå inte starta romsen. G.L hittar som sagt och listar alla roms men den vill inte starta spelen - händer inget när jag klickar på dem. Trodde först att det var att jag länkat Emulator mappen fel i preferences i G.L men jag har länkat på samma sätt som spelen så det borde väl inte vara någon skillnad?

Ursprungligen av JonasEk1:

Tack för tipset. Men det är den jag användt mig av men emulatorn vill ändå inte starta romsen. G.L hittar som sagt och listar alla roms men den vill inte starta spelen - händer inget när jag klickar på dem. Trodde först att det var att jag länkat Emulator mappen fel i preferences i G.L men jag har länkat på samma sätt som spelen så det borde väl inte vara någon skillnad?

Kanske finner lite tid att kika på min "path" ikväll, får återkomma.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske finner lite tid att kika på min "path" ikväll, får återkomma.

Lyckades tillslut efter lite meck. Var nog något vajsing med preferences i G.L. Efter lite fixande och en omstart så fungerade det helt plötsligt. Är ballt att kunna köra PS2, N64, Gamecume och Wii direkt via MacMini mediacenter lösningen

Ursprungligen av JonasEk1:

Lyckades tillslut efter lite meck. Var nog något vajsing med preferences i G.L. Efter lite fixande och en omstart så fungerade det helt plötsligt. Är ballt att kunna köra PS2, N64, Gamecume och Wii direkt via MacMini mediacenter lösningen

Det är det Använder du PS3 kontrollerna? Dom har jag inte fått att fungera ännu.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är det Använder du PS3 kontrollerna? Dom har jag inte fått att fungera ännu.

Yes, PS3 kontrollen fungerar felfritt. Man måste ställa in kontrollerna i varje Emulator för att få det att fungera. Det är lite knivigt i vissa emulatorer, vissa har en färdig inställning för för PS3 Controller. PS3 kontrollen kopplat du till datorn via USB-sladden som du laddar kontrollen med. Koppla in den i datorn, klicka på bluetooth och sök ny enhet. Den hittar PS3 kontrollen du ansluter den sen kopplar du ut sladden så ska den fungera via Bluetooth i spelen.

Ursprungligen av JonasEk1:

Gamecume

Gamecume ... Jag hoppas att du menade GameCube ... annars blir jag orolig vad för spel du spelar

Ursprungligen av gotfredsen:

Gamecume ... Jag hoppas att du menade GameCube ... annars blir jag orolig vad för spel du spelar

Inte för att din kommentar fyllde någon större funktion i tråden, men visst ett B blev till ett M och självklart skulle det stå GameCube!

Ursprungligen av JonasEk1:

Inte för att din kommentar fyllde någon större funktion i tråden, men visst ett B blev till ett M och självklart skulle det stå GameCube!

men hallåååååå lite humor om jag får be ...

Felskrivning var roligt nära Locums felskrivning som är rätt välkänd reklamkampanj miss

än en gång lite humor om jag får be alltså ...

Ursprungligen av gotfredsen:

men hallåååååå lite humor om jag får be ...

Felskrivning var roligt nära Locums felskrivning som är rätt välkänd reklamkampanj miss

än en gång lite humor om jag får be alltså ...

Det finns väl off-topic trådar får sådant? - Detta är väl inte flashback... 99mac ska ju vara professionellt, vad jag hört i alla fall. Visst humor har jag gott om, men i trådar där man försöker hjälpa varandra med problem kan besserwissers som ord märker och stavningskontrollanter vara ett enormt störningsmoment. Bättre och hålla gojjan för sig själv om man inte har något att tillföra en tråd... men det är väl bara min personliga uppfattning!

Kontrollerna har jag kopplat in sedan tidigare och de funkar "bra". Mitt problem är att om jag konfar dosorna i varje emu så blir det galet. Detta då dosorna fungerar olika beroende på emulator

1
Bevaka tråden