Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i installationsfasen på beg Mac (problem med Lion)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2012-02-16 07:50

Ok, så här ligger det till...

Jag har införskaffat en beg. Macbook Pro från -07.
Jag skulle göra en ny installation av burken och formaterade/raderade disken med Snow Leopard skivan.
När jag sen får möjligheten att i Mac OS X - verktygsprogram välja Installera om Mac OS X så dyker problemet upp.
Väljer jag detta alternativ så måste jag logga in på App Store för att hämta hem Lion (som varit på maskinen tidigare). Mitt App Store konto har dock inte köpt Lion och jag får meddelandet "This Apple ID has not purchased Lion you must sign in with an Apple ID that was used to purchase Lion"... sen är det stopp, jag har inga andra alternativ. Jag är i recovery mode och kommer ingenstans....
Jag köper mer än gärna Lion, men vet inte hur detta skall gå till eftersom jag är fast i installationsfasen.

Hur gör jag nu?

Om du inte har Lion, på någon annan dator som du kan göra ett usb-minne till installerare, så kan du ju installera SnowLeopard, för den hade du ju. Sen kan du ju köpa Lion ifrån ditt Apple ID efter det.

Hade samma problem USb installationen löste det.

1
Bevaka tråden