Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight hittar inte program

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har programmet Awaken installerat på min dator. Köpt från App Store. När jag söker med Spotlight så händer något konstigt. Jag börjar skriva "a" och ser då att awaken dyker upp i listan. Jag fortsätter att skriva hela namnet, "awaken", och då hittar Spotlight ingenting. Redan på "aw" så går Spotlight bet.

Åtgärder jag prövat:
– kopiera programnamnet med cmd-c och klistra in i Spotlight för att säkerställa att inga konstiga tecken spelar hyss.
– avinstallera och återinstallera Awaken.
– Indexera om hela hårddisken.

Inget ger resultat. Konstigt eller vad?

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-02-16 00:12

Alternativ 1: Jag har märkt att Spotlight beter sig konstigt om jag har för lite plats ledigt på HDD:n. Rekommenderat är ca 30% ledigt. Kan det vara en orsak?

Alternativ 2: Provat en säker start?

1. 30 % låter ju helt bisarrt. Kör en Air med endast 128 GB SSD så isf blir det ju nästan inget kvar. Har hört 10 % förr så det håller jag mig till. Datorn är dock ganska ny, och även före hårddisken var fylld så var det likadant.

2. Testade säker start men det hjälpte inte.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-02-16 11:12
Ursprungligen av Butterfly:

1. 30 % låter ju helt bisarrt. Kör en Air med endast 128 GB SSD så isf blir det ju nästan inget kvar. Har hört 10 % förr så det håller jag mig till. Datorn är dock ganska ny, och även före hårddisken var fylld så var det likadant.

2. Testade säker start men det hjälpte inte.

Ok, ja jag tycker också det låter som en överdrift men jag märker det tydligt på min MBP (dock med mekanisk HDD) när jag har under 20% kvar, så jag försöker hålla mig till 30% ledigt.

Testade du spotlight i säkert läge?

Dum fråga kanske, men är det bara Awaken som inte hittas?

I säkert läge funkar inte spotlight (på hårddisken) alls.

Inte alls en dum fråga, det verkar snarare vara ett dumt system. Hittills har jag inte märkt av något annat som spotlight inte hittar.

1
Bevaka tråden