Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spela aac/m4a från Sveriges Radio Arkiv i iphone 4s?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-14 11:18

Hej!

Jag har fått tag på sändningar från sveriges radios arkiv som är i formatet m4a och jag lyckas inte spela upp dessa i min iphone 4s..funkar bra i itunes dock! Någon som har någon clue? Som jag har förstått det är det aac format..

$ wget -c http://lyssnaigen.sr.se/Autorec/P2/Folke/SRP2_2012-02-12_185959_3602_a96.m4a

$ file SRP2_2012-02-12_185959_3602_a96.m4a
Folke med Esmeralda Moberg 120212 19.m4a: ISO Media, MPEG v4 system, iTunes AAC-LC

Har testat både med inbyggda appen Music och med iScrob. Antingen är det bara tyst eller så hoppar spelaren till nästa låt. I iTunes på windows så fungerar filen fint dock.

Behöver jag konvertera filen eller *skall* det gå att spela?
Tack på förhand från en nybliven iphoneägare (kom precis över från androidträsket)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-14 16:44

Det löste sig, fick köra "skapa aac-version" i iTunes innan jag kopierade över till min iPhone.
Tyckte bara det var lite konstigt eftersom filen redan hade aac-format? Men märkligare saker har man väl stött på här i livet.

Kanske räcker med att döpa om filen - ge den suffix .aac.

Det konstiga är också att när jag tankade ner filen du länkar till så laden suffixet .mp4 - så det slutade på ".m4a.mp4". Skumt.

1
Bevaka tråden