Scanner inköp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 20:52

Sitter och funderar på att skaffa mig en scanner och har lite svårt att bestämma mig för vilken. Jag ska ha den till att scanna in foton och bilder till skolarbete(tryck).

Jag har tänkt mig att lägga runt 2000 och har hittat några modeller som verkar intressanta. Canon LiED 50, Canon LiED 80, Canoscan5000F och Epson 2400.

Fördelen med LiED maskinerna är ju att de är tunna och att de tar ström genom usb-kabeln men jag har aldrig använt en sån och vet inte vad kvaliten blir.

I skolan har vi en Epson 2400 som funkar bra, bara det att den är så stor.

Nån som vet mer om dessa modeller eller har tips på andra i denna pris/prestanda klass vore jag mycket tacksam.

/Johan

Citat:

Skrevs ursprungligen av juno
Sitter och funderar på att skaffa mig en scanner och har lite svårt att bestämma mig för vilken. Jag ska ha den till att scanna in foton och bilder till skolarbete(tryck).

Jag har tänkt mig att lägga runt 2000 och har hittat några modeller som verkar intressanta. Canon LiED 50, Canon LiED 80, Canoscan5000F och Epson 2400.

Fördelen med LiED maskinerna är ju att de är tunna och att de tar ström genom usb-kabeln men jag har aldrig använt en sån och vet inte vad kvaliten blir.

I skolan har vi en Epson 2400 som funkar bra, bara det att den är så stor.

Nån som vet mer om dessa modeller eller har tips på andra i denna pris/prestanda klass vore jag mycket tacksam.

/Johan

Epson 1260 Photo, billig och bra och det ingår dia och film adapter

F

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-20 12:34

Epson Perfection 3170 Photo
http://www.epson.co.uk/sohoprod/imaging/scanner/perf3170/

Perfection 3170 Photo är Epson's nya högpreseterande flatbäddsskanner utvecklad för att möta de behov fotoentusiaster och avancerade användare har utan att ge avkall på kvalitet och snabbhet.

ca 2 300:-

• Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-20 12:46

Är det någon som har erfarenhet av HP's allt-i-ett lösningar. Jag funderar på att köpa en sådan, eftersom jag behöver scanner med dokumentmatare (arkiverar ganska stora mängder artiklar mm i PDF-format).

Den gamla paperporten som jag kör med hitintills fungerar bara under OS 8.6 och börjar väl fundera på att arkivera datorn som jag har den kopplad till.

1
Bevaka tråden