Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake: Endast första kapitlet kommer med när jag rippar tv-serie

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-02-10 22:32

Jag har sökt massor på detta problem men inte hittat någon lösning någonstans så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

Jag försöker rippa en DVD med tv-serien The Office US för att få in den i min iPad. Har tidigare rippat filmer med Ripit och det har funkat enkelt och klockrent, men nu får jag bara med första kapitlet på ca 4 min. Samma problem när jag testar med andra program. Med Mac DVD Ripper lyckades jag få ner hela första avsnittet, men inte de övriga 5. Det är som de är osynliga på något sätt. Ändå "ser" t.ex. Handbrake att skivan är över 2 timmar lång, men det hjälps ändå inte. Känner någon igen detta problem och har ni några tips?[FONT='Lucida Grande', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]

För övrigt måste jag säga att jag blev överraskad över att det ska vara sånt trixande att få in film i iPaden. Jag trodde det var ett av de vanligare skälen till att skaffa en padda. Har jag missat nåt?

[/FONT]

Ursprungligen av Matajen:

För övrigt måste jag säga att jag blev överraskad över att det ska vara sånt trixande att få in film i iPaden. Jag trodde det var ett av de vanligare skälen till att skaffa en padda. Har jag missat nåt?

Från DVD, knappast.

Kan du ta en screenshot på hur det ser ut i Handbrake?

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-02-10 22:45

Jag kommer tyvärr inte åt screenshot just nu då jag inte har tillgång till min iMac. Det jag kan säga är att när jag väljer sourcen, antingen från DVDn direkt eller från den rippade DVDn på datorns hårddisk så finns det två titlar att välja på, en som är ca 2 timmar och en som är 50 min. När jag börjar konvertera titel 1 så säger programmet "time remaining 1:30" ungefär och den sätter igång och konverterar. Redan efter någon minut så säger den att den är klar fast bara 3% har konverterats. Då har en liten m4v fil på38 MB skapats, och den är alltså ca 4 min lång.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-02-12 20:42

Så där, nu har jag gjort en skivavbildning på hur det ser ut i Handbrake, samt från Finder hur filerna ser ut efter konvertering. Att det är tre stycken beror bara på att jag försökt tre gånger.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-02 09:30

Sent omsider har jag testat detta och det funkade klockrent!

Jag har ibland problem med Handbrake. Vissa knepiga har jag först rippat med RipIt och sedan fortsatt med Handbrake, men det går bara ibland. Jag ledsnade och kom på att jag skulle prova DVDRemaster Pro i stället, som jag ändå har licens på. Och det är SÅ mycket bättre än HandBrake! Hittills har den fungerat betydligt bättre. Nu rippar jag med MDRP först, men RipIt skulle antagligen funka.

Dels har den glatt klarat flera skivor som Handbrake går bet på, dels är den mycket enklare att använda, och dels klarar omkodningen att datorn sätts i vila mitt i utan att det pajar, vilket Handbrake gör.

Så för mig är nu DVDRemaster Pro först i kön ett tag. Får se om den håller sig där. Jag skall sätta den på några fler "svåra" DVD och se om den klarar det.

Senast redigerat 2012-05-08 16:33
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

...Nu rippar jag med MDVP först...

Vad är MDVP?

Jag provade Google men fick träffar om helt andra saker än att rippa DVD.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-05-08 14:55
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är MDVP?

Jag provade Google men fick träffar om helt andra saker än att rippa DVD.

Jag gissar att det är programmet han tipsade om:
DVDRemaster Pro
Metakine - DVDRemaster - Recompress and convert your DVDs on your Mac

Jag menade MDRP, MacDVD Ripper Pro, som jag använder innan jag fortsätter med DVDRemaster. Men jag stavade fel på förkortningen i farten.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-05-09 11:40
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag menade MDRP, MacDVD Ripper Pro, som jag använder innan jag fortsätter med DVDRemaster. Men jag stavade fel på förkortningen i farten.

Äsch då!

1
Bevaka tråden