Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken och iCloud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Brastad
  • 2012-02-10 09:40

I Adressboken på min Mac verkar det finnas flera olika adresslistor, en som heter "Alla kontakter" och har 1075 kort, en som heter "Alla på min Mac" och har 506 kort och en som heter "Alla iCloud" med 569 kort.
Det verkar alltså som om Alla kontakter visar både listan på min Mac och den i iCloud adderat (506+569).
Men, en massa av kontakterna som finns på min Mac finns inte i iCloud och synkas därför inte till min iPad och iPhone. Hur får jag Adressbok att synca alla kontakter till iCloud?

Dra över alla kontakter från På min Mac till iCloud-listan, men se upp för dubletter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-10 19:27
Ursprungligen av pmarriott:

Dra över alla kontakter från På min Mac till iCloud-listan, men se upp för dubletter.

Och sen använder du funktionen Kort > Leta efter dubletter...!

  • Medlem
  • Brastad
  • 2012-02-10 11:37

Lysande bra!
Tack!!

Skulle vilja råda dig göra en extra backup om du har över 1000 kontakter i adressboken.

Ha listvy, markera en kontakt, tryck cmd-a (markera alla), ta tag i hela den markerade listan
Dra ut till skrivbordet och släpp.
Filen du får kan du lätt lägga på lite olika hårddiskar....
Lägg en på jobbets dator (zippad?) eller på Dropbox så kan ju t o m huset brinna ner....

1
Bevaka tråden