Jag vill spela Close Combat - hur installerar jag Windows på min Mac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-02-07 17:12

Hej forumet!

Har under åren haft mycket glädje av att spela "Close Combat - a bridge too far" som släpptes någon gång på 90-talet. Nu undrar jag om man på något sätt kan spela uppföljarna på mac, såvitt jag vet har spelserien inte släppts till mac sedan "a bridge too far".

Inser att jag kanske måste in i windows-miljö för att kunna göra detta. Spelen är ju samtidigt så gamla (dom flesta av dom) så datorn borde ju i alla fall klara av det.

Spelet jag är mest intresserad av är "the longest day".

Close Combat series - Wikipedia, the free encyclopedia

Så nu vänder jag mig till er, hur går man tillväga, går det?

Min dator:
os 10.7.3
2.4 ghz intel core i5
4 gb ram

Mvh
mill

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-07 17:51

Ett av Close Combat spelen släpptes för MacOSX och var en väldigt bra port om jag inte minns fel. Jag spelade det på min G5:a förr….tror jag…

Ska du spela hela serien skulle jag nog rekommendera Boot Camp och Windows av någon smak.

Citat:

A Mac can even run Windows.
Have a Windows application you need to use once in a while? No problem. Every new Mac lets you install and run Windows at native speeds, using a built-in utility called Boot Camp.

Setup is simple and safe for your Mac files. After you’ve completed the installation, you can boot up your Mac using either OS X or Windows. (That’s why it’s called Boot Camp.) Or if you want to run Windows and Mac applications at the same time — without rebooting — you can install Windows using VMware or Parallels software.

1
Bevaka tråden