Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arga gubbar på Blocket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I somras sålde jag min cab i samband med att jag skulle bli pappa. Inom någon dag från att annonsen publicerades på Blocket fick jag ett mail från en surgubbe som sa att "den där får du aldrig såld, alldeles för dyr" och gav mig ett bud mer än 100.000kr lägre än det jag annonserat.

När jag väl sålde bilen för 100.000 mer än han bjudit så mailade jag tillbaka och berättade vad jag sålt bilen för. Hans svar: "dra den om rödluvan..."

Hursomhelst så håller jag just nu på att sälja vår nya familjekombi. Döm om min förvåning när samma gubbe mailar inom en timme från att annonsen publicerats. Sammanträffande? Sitter någon och mailar alla som lägger ut annonser?

Otroligt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-07 13:39

Hahahahaha, komedi

Jag tycker att det verkar vara mer regel än undantag att man får sådana mail. Jag skulle nyligen sälja en soffa och jag fick ett mail från en intresserad som ville ha ner priset och jag svarade att nej, priset är vad det är. Då får jag till svar att "det är oerhört dyrt, det finns massor av billigare alternativ". Då är det väl bättre att du köper någon av dem då, svarade jag

De har väl lagt in en bevakning som notifierar dem om när något som uppfyller deras sökkriterier kommer in. Utifrån deras perspektiv som köpare gör de väl rätt, att försöka pruta, men om de gör det på det mest effektiva sättet kan man ju alltid diskutera.

Speciellt eftersom det rör sig om två helt olika biltyper. Var det samma märke? Det skulle kunna förklara varför han triggades.

Eller så är det en bilhandlare. Själv har jag varit med om att bli uppringd kl 11 samma kväll jag lade ut annonsen (utan telefonnummer) och fick ett skambud på 2/3 av det annonserade priset, samtidigt som killen berättade att han skulle hämta upp 10 andra bilar i samma veva.

"Ja, då har du ju så du klarar dig." *klick*

1
Bevaka tråden