Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmupplösning saknas efter Lion-uppdatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sedan fick jag fantastiska projektor-köpråd som ledde till att jag införskaffade en liten Optoma-projektor.

Denna har vad som kallas WXGA-upplösning d v s 854x480px.

Kopplad till min gamla Macbook med Snow Leopard finns denna upplösning tillgänglig i Display Preferences.

Kopplar jag den däremot till min nya MacBook Air med Lion saknas denna upplösning, och knappen "visa samtliga upplösningar" man är van vid sedan tidigare finns inte heller längre.

Eftersom Airen har mycket bättre grafikkort och stöder högre upplösning än min jobb-Macbook (säkert 2 år gammal) drar jag slutsatsen att det är Lion som begränsar detta.

Är det någon som kan bekräfta detta och möjligen har tips på en workaround?

Vh Vic

Läste du vad du köpte och vad som behövs för att få ut den märkliga upplösningen från en Mac?
Optoma PK-301 Pico Projector Review (om det nu är den du köpt).

Jodå, jag läste allt om den och den fungerar hur bra som helst.

Den märkliga upplösningen fungerade på min gamla MacBook men fungerar inte från min nya MacBook Air.

Jag kan istället köra den på 1280x800 och en massa andra upplösningar men dess native upplösning saknas.

Då jag misstänker att man förlorar en del i skärpa att visa en 1280-bild på en 854-processor, och sedan antagligen än mer då man visar en film som har en tredje upplösning skulle jag åtminstone vilja eliminera en av dessa för att möjligen ytterligare förbättra bildkvaliteten.

Antagligen leder det inte till någon större skillnad då jag alltid visar en högre upplösning än den som är native men man vet ju aldrig

Märkligt är det hur som helst att upplösningen inte finns med i Lion...

1
Bevaka tråden