iPad till 85 årig morfar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-02-06 12:52

Min morfar på 85 år har ett nu ett tag klurat lite på att skaffa sig en dator med internet.
Då han är totalt datorhandikappad och mest bara kommer skriva lite mail, surfa nätet samt ett och annat bankärende funderar jag på om en iPad 1 3G skulle kunna vara något i stället för dator? Jag har möjlighet att köpa en billigt på jobbet.
Vad har ni för erfarenhet och synpunkter om min tanke på iPad?
Kan en iPad vara något till gubben?

absolut skall du göra det .. å vänta inte en dag .. varje dag räkans vid den åldern .. av erfarenhet så tänk inte att nästa veckar fixar jag ... gör det direkt ...

ett starkt förslag är också av erfarenhet att du skaffar följande istället .. som kanske blir billigare ..

- 3G Router
- iPad 2 16 GB Wifi

för FaceTime är för många äldre OVÄRDELIGT och en MYCKET trevlig upplevelse

med en 3G Router så räcker det med en iPad 2 Wifi 16GB som bara kostar runt 3.900 kr inkl moms (prisjakt)

med en 3G Router så fungerar FaceTime .. det gör det inte på en iPad 2 3G ..

3G Routern lurrar ju iPad 2 Wifi så att man kan köra facetime via 3G nätet ..

Många leverantörer bjuder faktist på 3G Routern ...

Ursprungligen av MagArne:

Min morfar på 85 år har ett nu ett tag klurat lite på att skaffa sig en dator med internet.
Då han är totalt datorhandikappad och mest bara kommer skriva lite mail, surfa nätet samt ett och annat bankärende funderar jag på om en iPad 1 3G skulle kunna vara något i stället för dator? Jag har möjlighet att köpa en billigt på jobbet.
Vad har ni för erfarenhet och synpunkter om min tanke på iPad?
Kan en iPad vara något till gubben?

Min är 89 år och fick prova min iPad. Problemet är nog mera motoriken i fingrar - där kanske ett tangentbord kan vara enklare. Sen är det ju alltid olika från person. Kan ju vara lite svårt att hålla i, och samtidigt navigera sig fram. Låt honom prova en - om det finns någon i närheten - först.

Skulle just säga att en iPad är tröttsam att hålla i en längre stund, men Twelve South har ju en lovande hållare på gång - Hoverbar (99.se)

• Medlem
  • 2012-02-10 05:14

Kolla upp att det fungerar att använda iPad med hans bank.

1
Bevaka tråden